stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 105838
  • 26 فروردین 1399 - 8:33
3

پاکستان برای مقابله با کروناویروس از دانشجویان پزشکی کمک می‌گیرد

گسترش زیاد کروناویروس در پاکستان و کمبود پزشک در این کشور سبب شده که دولت از دانشجویان رشته پزشکی کمک بگیرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از یودبلیونیوز، دولت پاکستان مجبور شده که از دانشجویان رشته پزشکی درخواست کند برای مقابله با “کروناویروس” به مراکز قرنطینه و بیمارستان‌ها بروند و با پزشکان این کشور که تعداد آن‌ها کم است، همکاری کنند.

این در حالی است که با توجه به شیوع کروناویروس در پاکستان، دانشگاه‌های این کشور چند هفته است که در وضعیت تعطیلی قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجاب به معاونان کلیه دانشگاه‌های پزشکی دستور داده که کلیه دانشجویان سال آخر رشته پزشکی باید مشمول این طرح شوند و در روزهای سخت مبارزه با کرونا ویروس، به پزشکان کمک کنند.

در این میان نگرانی‌هایی هم راجع به سلامتی دانشجویان پزشکی در نبود کیت‌های محافظتی به وجود آمده است؛ چرا که در پاکستان به دلیل کمبود امکانات، سه پزشک که به مداوای بیماران مبتلا به “کووید-۱۹” پرداختند، خود به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند و بیش از ۱۵ پزشک مبتلا به “کووید-۱۹” شدند.

وضعیت کادر درمان پاکستان با شرایط بدتری مواجه شده است. چرا که پزشکان این کشور با توجه به نبود امکانات محافظتی، از کار کردن خودداری می‌کنند و دست به اعتراضات خیابانی زده‌اند. پلیس پاکستان هم عده‌ای از این پزشکان معترض را بازداشت کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.