stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 106214
  • 26 فروردین 1399 - 17:39
1

پیتر شیف: طلا به «ماه» می‌رود و بیت کوین سقوط خواهد کرد

پیتر شیف: طلا به «ماه» می‌رود و بیت کوین سقوط خواهد کرد
پیتر شیف (Peter Schiff)، تاجر طلا و منتقد رک ‌و راست و نام‌آشنای بیت کوین، بار دیگر در شبکه‌ی اجتماعی توییتر به مصاف جامعه‌ی کاربری بیت کوین رفته است
قلم | qalamna.ir :

شیف پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های پیش‌رو طلا «به ماه خواهد رسید»، اما بیت کوین «به زمین سقوط خواهد کرد».

پیتر شیف در توییتی به تاریخ ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین)، پیش‌بینی می‌کند که به زودی شاهد برعکس شدن روند رجزخوانی‌های دارندگان بیت کوین برای سرمایه‌گذاران طلا خواهیم بود. عملکرد چشمگیر بیت کوین در مقایسه با طلا در سال‌های اخیر باعث شده است که دارندگان بیت کوین، سرمایه‌گذاران طلا را به باد تمسخر بگیرند.

شیف حدس می‌زند که ورق به نفع طلا برخواهد گشت و قیمت این دارایی طی سالیان پیش‌رو سر به فلک خواهد گذاشت، اما قیمت بیت کوین سقوط خواهد کرد.

شیف مدعی است که جامعه‌ی کاربری ارزهای دیجیتال، وی را به عدم شناخت فناوری نهفته در ورای بیت کوین متهم می‌کنند. او در پاسخ، آ‌ن‌ها را «حشرات بیت کوینی» نامیده و از فقر دانشِ آن‌‌ها نسبت به پول و تاریخچه‌اش سخن گفته است:

حشرات بیت کوینی، مرا به نداشتن درک از فناوری متهم می‌کنند. اما هر وقت با آن‌ها در توییتر روبه‌رو می‌شوم، می‌بینم که تنها تعداد اندکی از آن‌ها پول و پیشینه‌اش را درک می‌کنند. این به خوبی نشان می‌دهد که چرا آن‌ها تا این اندازه دل به بیت کوین باخته‌اند و طلا را حقیر شمرده‌اند.

جامعه‌ی کاربری ارزهای دیجیتال در توییتر در واکنش به اظهارات شیف، مواضع متفاوتی از طعنه‌زنی به او تا اعلام همبستگی با طلا اتخاذ کرده‌اند. گفتنی است این کاربران اقدام به نقل قول تعدادی از توییت‌های قبلی شیف کرده‌اند؛ توییت‌هایی که شیف در آنها و در زمان سه‌رقمی بودن قیمت بیت کوین، به اظهار ناامیدی درباره این پدیده پرداخته بود.

یکی از کاربران توییتر که خود را «عاشق بیت کوین» می‌نامد، در پاسخ به شیف، طلا را بسیار قدیمی و مربوط به عصر حجر خوانده است:

حالا سال ۲۰۲۰ است و زمان آن فرا رسیده که دیگر استفاده از سنگ‌ها را به عنوان پول یا ابزار ذخیره‌ی ارزش، کنار بگذاریم. شاید این سنگ‌ها کارایی خوبی برای غارنشینان و جوامع غیردیجیتال داشتند، اما از آن زمان راه درازی را طی کرده‌ایم و اکنون پیشرفته‌تر شده‌ایم. بیت کوین، گونه‌ی بهتری از پول است و ابزار مناسب‌تری برای ذخیره‌ی ارزش به شمار می‌رود.

پیتر شیف: طلا به «ماه» می‌رود و بیت کوین سقوط خواهد کرد
طلا برای غارنشینان مناسب بود، اکنون عصر دیجیتال است

شخص دیگری با نام کاربری «BRRRRRay» نیز با در پیش گرفتن لحنی دوستانه نوشته است؛ در حقیقت بسیاری از ما از طلا غافل نشده‌ایم. این کاربر بازتاب‌دهنده‌ی مواضع آن دسته از دارندگان بیت کوین است که سر عناد با فلزات گرانبها ندارند و آغوش خود را به روی هر دوی این دارایی‌ها باز کرده‌اند.

کاربر دیگری نیز با نام «ClawManSlippy» شیف را متهم کرده که می‌خواهد با تحریک جامعه‌ی کاربری ارزهای دیجیتال در توییتر، تجارت خود را که خرید و فروش طلا است، تبلیغ کند. وی در توییتی نوشته است:

چرا بیت کوین را در برابر طلا قرار می‌دهید وقتی که دشمن واقعی ثروت، چاپ نامحدود پول توسط دولت‌ها است؟ یا شاید این مواضع صرفا دستاویزی برای تبلیغ علایق تجاری شماست؟

در آغاز ماه آوریل (اواسط فروردین)، بنگاه سرمایه‌گذاری ون اک (Van Eck) گزارشی منتشر کرد که از افزایش همبستگی بین طلا و بیت کوین در سال ۲۰۲۰ خبر می‌داد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.