stat counter
تاریخ : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 28 September , 2024
  • کد خبر : 106637
  • 27 فروردین 1399 - 12:18
3
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد:

ضرورت اهتمام بیشتر کشاورزان همدانی به مبارزه به موقع با آفات

ضرورت اهتمام بیشتر کشاورزان همدانی به مبارزه به موقع با آفات
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بر ضرورت اهتمام بیشتر کشاورزان همدانی به مبارزه به موقع با آفات تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

شهرام پیشه ور در گفت و گو با خبرنگار قلم اعلام کرد: مبارزه با سن غلات در استان (در مرحله سن مادر) از تاریخ ۹۹/۱/۱۶ از شهرستان نهاوند شروع و تا تاریخ ۹۹/۱/۲۴ ادامه داشته است.

این مسئول در این راستا تشریح کرد: مبارزه با سن غلات در استان تا تاریخ ۹۹/۱/۲۴ در اراضی گندم آبی استان به ترتیب ۱۴۱۰ هکتار و دیم ۱۴۱۸ هکتار در مجموع ۲۸۲۸ هکتار انجام خواهد شد از سویی در اراضی جو استان بالغ بر ۴۹۳ هکتار آبی و ۹۵۴ هکتار دیم در مجموع ۱۴۴۷ هکتار انجام گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به بارش های خوب اخیر در استان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک سو و تکمیل نشده ریزش های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

پیشه ور از کشاورزان همدانی خواست تا با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان ها جهت مبارزه بهتر و کامل تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی به نکاتی توجه نمایند.

وی در تشریح این نکات چنین گفت: کشاورزان بایستی سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه های مجاز تهیه نمایند و قبل از انجام عملیات  سمپاشی حتماً سمپاش های خود را کالیبره و تنظیم نمایند؛ از سویی در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری کنند و به هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی در بخش پایانی گفت و گو با قلم یادآور شد: ‌در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.