stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۴ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 24 June , 2024
  • کد خبر : 111329
  • 01 اردیبهشت 1399 - 14:45
0

الجزیره: “واگنر” دنبال هدایت افکار عمومی در لیبی است

الجزیره: “واگنر” دنبال هدایت افکار عمومی در لیبی است

یک رسانه عرب زبان مدعی شد که اقدامات شرکت امنیتی “واگنر” روسیه تنها به پشتیبانی از شورشیان شرق لیبی با نیروهای مسلح و مزدور محدود نمی‌شود و این شرکت درصدد هدایت افکار عمومی در لیبی از طریق نفوذ در رسانه‌های آن است.

قلم | qalamna.ir :

شبکه الجزیره در گزارشی درباره نقش شرکت امنیتی واگنر روسیه در جنگ لیبی نوشت: واگنر مسئولیت اجرای مأموریت‌های خارجی را بر عهده دارد که مسکو نمی‌خواهد رسماً مسئولیت آنها را برعهده بگیرد، طوری که نقش آن در الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، ورود به درگیری‌های شرق اوکراین و همچنین اعزام نیرو به سوریه برای جنگیدن در کنار نیروهای دولت سوریه و همچنین چند کشور آفریقایی مشخص است.

الجزیره اعلام کرد: نام این شرکت اخیراً و با تشدید درگیری‌ها در لیبی و نبرد آن در کنار نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” به رهبری خلیفه حفتر مطرح شد. طبق گزارش وزارت دفاع آمریکا، تعداد “مزدوران” روسیه در لیبی به ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ تن افزایش یافته است و این درحالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه فوریه گذشته تعداد این نیروها را ۲۵۰۰ تن اعلام کرد.

طبق این گزارش، شرکت واگنر به پشتیبانی از نیروهای حفتر با مزدوران اکتفا نکرده و با انجام اقدامات، استشاری رسانه‌ای، سیاسی و مالی در راستای طرح‌های روسیه گام برمی‌دارد.

الجزیره در ادامه گزارش داد، طبق تحقیقات “مرکز سیاست‌های سایبری” در دانشگاه “استنفورد” آمریکا، شرکت واگنر درصدد ایجاد افکار عمومی حامی خلیفه حفتر و سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی است.

طبق اعلام این رسانه عرب زبان، گزارش تهیه شده توسط بنیاد تحقیقاتی “Dossier” لندن نشان داد که شرکت واگنر فعالیت‌هایی از قبیل شراکت با کانال تلویزیونی “الجماهیریه” متعلق به رژیم قذافی و پخش برنامه‌هایی حمایتی از حفتر و سیف الاسلام قذافی انجام می‌دهد. واگنر همچنین روزنامه وابسته به حفتر را منتشر و خدمات  مشاوره به یک شبکه تلویزیونی حامی وی ارائه کرده است. این شرکت همچنین صفحات و حساب‌های کاربری رسانه‌های مذکور در شبکه‌های اجتماعی را اداره می‌کند.

بنیاد تحقیقاتی مذکور در گزارش خود به نامه‌نگاری‌هایی استناد کرده که درباره طرح‌ها و فعالیت‌های شرکت واگنر در زمینه رسانه در لیبی به دست آورده است.

طبق گزارش بنیاد تحقیقاتی Dossier، واگنر ۵۰ درصد از سرمایه شبکه تلویزیونی الجماهیریه را به دست آورده است که پس از انقلاب لیبی پخش آن متوقف شد و بعدها پخشش را در مصر از سر گرفت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.