stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 114563
  • 07 اردیبهشت 1399 - 9:55
0

البرهان: گروه‌های سیاسی درصدد کودتا هستند/ پرونده روابط سودان و اسرائیل به کابینه محول شده است

البرهان: گروه‌های سیاسی درصدد کودتا هستند/ پرونده روابط سودان و اسرائیل به کابینه محول شده است

رئیس شورای انتقالی سودان حزب کنگره ملی این کشور را که منحل شده به تلاش برای نفوذ در نیروهای مسلح و از بین بردن نتایج انقلاب متهم کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان گفت: سودان قادر است مشکلات را پشت سر بگذارد و مردم از توطئه‌هایی که علیه آن‌ها وجود دارند، آگاه هستند. ما مکانیزم‌هایی را برای مقابله با تبلیغات سوء و دروغ ایجاد کردیم.

وی افزود: نیروهای مسلح همگی از انقلاب دسامبر حمایت کردند و تاریخ آن را ثبت خواهد کرد. تمامی اسناد و مدارک نشان می‌دهند حزب کنگره ملی که منحل شده از طریق ایجاد موانع برای از بین بردن انقلاب تلاش می‌کند.

این ژنرال سودانی فرضیه کودتا به واسطه ارتش علیه انقلاب را بعید دانست و گفت: ما کاملا از تغییر در کشور حمایت می‌کنیم.

البرهان حزب کنگره ملی را به تبلیغ این شایعات و تلاش برای تخریب روابط میان گروه‌های انقلابی متهم کرد و گفت: توافقی برای تشکیل یک دستگاه امنیتی جهت جمع‌آوری اطلاعات از فعالیت‌های نظام سابق با هدف پیگرد آن‌ها حاصل شده است. برخی احزاب برای نفوذ به ارتش و ایجاد باندهای زیرزمینی در آن تلاش می‌کنند اما ما با آن‌ها مقابله می‌کنیم.

البرهان اختلافات میان ارتش و نیروهای واکنش سریع را تکذیب کرد و درباره سرکوب تحصن در اطراف مقر فرماندهی ارتش گفت: ما امیدواریم تحقیقات کمیته مستقل به کشف حقیقت منجر شود.

وی تاکید کرد: مردم سودان حامی و ضامن هستند. هر کسی به انقلاب تجاوز کند به تمام سودان تجاوز کرده و محاکمه خواهد شد.

البرهان درباره دیدارش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه فوریه نیز گفت که نتایج این دیدار را به کابینه ارائه کرده تا درباره آن براساس منافع کشور تصمیم بگیرد.

وی افزود: ما نباید با هیچ طرفی یا دین یا طایفه‌ای دشمن باشیم. سودان بعد از انقلاب باید با قبل تفاوت داشته باشد. شورای حاکمیتی و کابینه درباره اهمیت منافع عالی کشور کاملا توافق دارند.

البرهان سوم فوریه با نتانیاهو در اوگاندا دیدار کرد که این دیدار جنجال گسترده‌ای به دنبال داشت. کابینه سودان به آن اعتراض و اشاره کرد که البرهان در اختیارات آن مداخله کرده است.

وی به وجود تنش در مرزها با اتیوپی اذعان کرد و گفت: بعد از تجاوز شبه‌نظامیان اتیوپیایی به خاک سودان و کشاورزان و ارتش کشورمان نیروهای ما مجبور به استقرار در مرزها شدند. ما با اتیوپی در تماس هستیم تا به توافق برسیم. ما خواهان جنگ با اتیوپی نیستیم.

وی همچنین پیش‌بینی کرد آمریکا نام سودان را از لیست سیاه خود در آینده نزدیک حذف کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.