stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 115176
  • 08 اردیبهشت 1399 - 9:33
0

تکمیل سد ارغون نقش مهمی در تامین آب پایدار منطقه دارد

تکمیل سد ارغون نقش مهمی در تامین آب پایدار منطقه دارد

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: تکمیل سد ارغون نقش مهمی در تامین آب پایدار منطقه دارد و با تکمیل این پروژه در فصل بارندگی برای تامین آب منطقه مشکلی نخواهیم داشت.

قلم | qalamna.ir :

عبدالکریم گراوند در بازدید از سد ارغون در شهر کلمه شهرستان دشتستان عنوان کرد: یکی از اولویت هایی که باید برای تامین آب استان مد نظر باشد، سرمایه گذاری بر روی منابع موجود آبی استان است که زمینه تامین آب پایدار را برای نقاط مختلف فراهم خواهد کرد.

در این بازدید مهرداد ستوده، معاون عمرانی استاندار بوشهر؛ فتح الله نوروزی، فرماندار دشتستان و مسئولان شرکت آب منطقه ای استان بوشهر حضور داشتند و علی محمدی، مدیرعامل سهامی آب منطقه ای استان بوشهر نیز گزارشی از وضعیت روند اجرای پروژه سد ارغون ارائه کرد.

پروژه سد ارغون کلمه با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال کار است و حجم مخزن آن ۱.۸ میلیون متر مکعب، طول تاج سد ۲۵۰ متر و ارتفاع سد هم ۲۴ متر است.

مساحت حوضه آبریز این سد ۳۵ کیلومتر مربع و هدف آن مهار روان آب های فصلی و تامین آب شرب به حجم ۲۴۰ هزار متر مکعب در سال است، برای ساخت این سد ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

گفتنی است عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهردر ادامه بررسی وضعیت پروژه های حوزه آب استان بوشهر، روز گذشته از سد ارغون در شهر کلمه شهرستان دشتستان و همچنین دو پروژه ورودی شهر کلمه و گلزار شهدای این شهر بازدید کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.