stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 115445
  • 08 اردیبهشت 1399 - 13:48
1
سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان:

خشکسالی در حوضه آبریز گاوخونی شدید است

خشکسالی در حوضه آبریز گاوخونی شدید است
با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: سال آبی ۹۸-۹۹ در مجموع میزان بارش ها در حوضه آبریز تالاب گاوخونی و شرق اصفهان کم و خشکسالی شدید بوده است؛ بارندگی‌های فروردین ماه نیز سیل آسا نبود که روان آبی به تالاب برسد.
قلم | qalamna.ir :

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، گفت: جوجه آوری فلامینگوها نیز در تالاب گاوخونی در صورت وجود آب پایدار امکان پذیر است با وجود این اکنون نمی‌توان با قطعیت در این باره اظهار نظر کرد زیرا برای جوجه‌آوری باید شرایط زیستگاه فراهم شود و آب قابل توجهی در تالاب باشد.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی تالاب گاوخونی مطلوب نیست و امسال نیز حقابه کمی دریافت کرده است، از این رو با توجه به اینکه اقلیم منطقه خشک و کم بارش است پایداری حیات تالاب به تامین حقابه آن بستگی دارد.

اکبری با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: سال آبی ۹۸-۹۹ در مجموع میزان بارش ها در حوضه آبریز تالاب گاوخونی و شرق اصفهان کم و خشکسالی شدید بوده است؛ بارندگی‌های فروردین ماه نیز سیل آسا نبود که روان آبی به تالاب برسد.

وی بر پیگیری برای تامین حقابه تالاب تاکید و اظهار کرد: تامین حقابه زیست محیطی پس از شرب، اولویت دوم است و به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و بهداشت و سلامت بسیار ضروری است؛ رهاسازی حقابه زیست محیطی و بهداشتی برای جلوگیری از خیزش گرد و غبار و ریزگرد و حفظ سلامت عمومی اهمیت دارد.

هشتگ: , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.