stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 116255
  • 09 اردیبهشت 1399 - 21:58
2
دکتر بازوند:

شورای شهر باید پاسخگو مطالبات مردمی باشد/ با اتکا به درآمدهای سنتی نمی‌توان شهرها را اداره کرد/ طبق قانون به تخلفات شهرداری رسیدگی می‌شود

شورای شهر باید پاسخگو مطالبات مردمی باشد/ با اتکا به درآمدهای سنتی نمی‌توان شهرها را اداره کرد/  طبق قانون به تخلفات شهرداری رسیدگی می‌شود
استاندار کرمانشاه گفت: اگر مردم از کارآمدی شوراها ناامید شوند برای حل مشکلات خود به سراغ نمایندگان مجلس و دیگر مجموعه‌های تصمیم گیر می‌روند در حالی که شورا باید پاسخگوی این مطالبات باشد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم،دکتر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه عصر امروز ۹ اردیبهشت ماه در نشست روز ملی شوراها که با حضور معاون عمرانی استاندار و جمعی از اعضای شورای شهرها و روستاهای استان برگزار شد، اظهار داشت: شورا یک ظرفیت بسیار ارزشمند در قانون اساسی است که در سال ۱۳۷۸ اجرایی گردید.

وی تاکید کرد: رأی مردم به اعضای شورا با هدف بهبود عمران و آبادی شهری و روستایی انجام می‌گیرد و آن‌ها انتظار دارند این مجموعه در زمینه بهبود اوضاع تمام توان خویش را به کار بگیرد‌.

دکتر بازوند خاطرنشان کرد: اگر مردم از کارآمدی شوراها ناامید شوند برای حل مشکلات خود به سراغ نمایندگان مجلس و دیگر مجموعه‌های تصمیم گیر می‌روند در حالی که شورا باید پاسخگوی این مطالبات باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شوراها باید از اختیاراتی که قانون اساسی به آن‌ها داده، استفاده کرده و مطالبات مردم را در زمینه توسعه شهرها و روستاها به کار گیرند.

وی تاکید کرد: شوراها به عنوان پارلمان محلی می‌توانند با ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری، تعریف و تصویب پروژه‌های توسعه آفرین زمینه و بستر حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان را فراهم کنند.

دکتر بازوند با تاکید بر اینکه شوراها باید به دنبال نوآوری باشند در ادامه اظهار داشت: با درآمدهای سنتی نمی توان شهرها را اداره کرد و شوراها باید به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار باشند.

وی افزود: در شرایط فعلی شهرداری ها چاره ای جز شهر فروشی ندارند و این لطمه جدی به شهر و منافع مردم است.

مهندس بازوند افزود: رئیس شورای شهر کرمانشاه طی نامه ای یک مجموعه تخلفات صورت گرفته در مجموعه شهرداری را برای رسیدگی ارسال کرده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: معاونت عمرانی استانداری و دفتر امور شهری استانداری موظفند برابر با مقررات قانونی به این گزارش رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی سریعتر این پرونده اظهار داشت: نتیجه بررسی ها باید حداکثر تا یک هفته دیگر به رئیس شورا و فرماندار منعکس شود و در صورت لزوم پرونده به مراجع مربوطه ارسال گردد.

وی در پایان تاکید کرد: از هیچ تخلفی چشم پوشی نمی‌شود و برابر قانون با متخلف برخورد می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.