stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 121016
  • 20 اردیبهشت 1399 - 15:45
1

ونزوئلا خواستار استرداد سه متهم اصلی حمله دریایی اخیر از آمریکا است

ونزوئلا خواستار استرداد سه متهم اصلی حمله دریایی اخیر از آمریکا است

دادستان کل ونزوئلا از آمریکا خواست سه متهم حمله ناکام اخیر از راه دریا را که شامل یک کهنه‌سرباز آمریکایی نیز هست به این کشور استرداد کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، طارق صعب، دادستان کل ونزوئلا تاکید کرد، جوردن گودرو، بنیانگذار شرکت سیلورکورپ، که از تکاوران کلاه سبز سابق ارتش آمریکا بوده و دو تن از عناصر مخالف دولت کاراکاس به نامهای خوآن رندون و سرجیو ورگارا که در آمریکا به سر می برند متهم به دست داشتن در “طراحی، تامین مالی و اجرای” طرح حمله به ونزوئلا به هدف سرنگون کردن دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور هستند.

این عملیات شکست خورده باعث افزایش فشارها بر خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که به صورت خودخوانده مدعی ریاست جمهوری ونزوئلا بوده، شده است.

جوردن گودرو، بنیانگذار شرکت امنیتی خصوصی سیلورکورپ و از تکاوران کلاه سبز سابق ارتش آمریکا، به دست داشتن گروهش در حمله دریایی ناکام به ونزوئلا اذعان کرده و گفت که یک قرارداد هشت صفحه‌ای با خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا امضا کرده است. در جریان خنثی سازی حمله مذکور هشت تن کشته و بیش از ۱۲ تن دیگر شامل دو شهروند آمریکایی بازداشت شدند.

رندون اعلام داشته هر چند که اواخر سال گذشته میلادی با شرکت سیلورکورپ بر سر توافقی مذاکره می کرده اما در ماه نوامبر روابطش را با گودرو قطع کرده و گودرو به صورت خودسرانه عملیات شکست خورده را به اجرا در آورده است.ورگارا نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

گوآیدو که رهبر مجلس ملی ونزوئلا ( مجلسی که در کنترل مخالفان دولت مادورو است) بوده از سوی چند کشور شامل آمریکا به عنوان رئیس جمهور خودخوانده این کشور به رسمیت شناخته شد.

روز جمعه یکی از بزرگترین گروه‌های مخالف دولت در ونزوئلا که با گوآیدو همپیمان است زبان به انتقاد از وی به دلیل حمله شکست خورده اخیر گشود.

این گروه تحت عنوان “اول عدالت” در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به شکلی اساسی به‌خدمت‌گیری گروه‌های غیرقانونی را رد می‌کنیم. این گروه از گوآیدو خواست “فورا مقامهایی که به نام ریاست جمهوری موقت اقدام به برقراری ارتباطاتی با این گروه های غیرقانونی کردند” را برکنار کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.