stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 122881
  • 24 اردیبهشت 1399 - 10:20
1

سازمان ملل: زنان و مهاجران در آمریکای لاتین بیشترین آسیب را از کرونا می‌بینند

سازمان ملل: زنان و مهاجران در آمریکای لاتین بیشترین آسیب را از کرونا می‌بینند

یک آژانس سازمان ملل متحد در گزارشی مطرح کرد: بیماری همه‌گیر کرونا وضعیت بد اقتصادی را برای زنان، بومیان، مهاجران و مردم آفریقایی‌تبار در آمریکای لاتین بدتر خواهد کرد؛ منطقه‌ای که پیش‌تر نیز گرفتار نابرابری‌های ریشه‌ای بوده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب در این گزارش چنین مطرح می‌کند که دسترسی نابرابر این جمعیت در معرض خطر به آب آشامیدنی، فاضلاب بهداشتی و مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به نرخ بالاتر عفونت و مرگ‌ومیر در بین آن‌ها منجر شود.

در این گزارش آمده است: ” به ویژه زنان، به دلیل غیررسمی بودن کار آن‌ها و تضمین و تعهد کمتری که آن‌ها را در معرض معضل بیکاری قرار می‌دهد، در موقعیت آسیب‌پذیری بیشتر قرار دارند.”

کارگران خانگی در آمریکای لاتین که شامل ۱۱.۴ درصد از زنان شاغل در این منطقه هستند، در حال حاضر نیز در بسیاری از کشورها سهم محدودی از امنیت اجتماعی دارند و ضربه سهمگینی از ویروس کرونا و رکود اقتصادی خواهند خورد.

بر اساس گزارش آژانس ملل متحد، بسیاری از کارگران خانگی در این کشورها مهاجر، بومی‌یا آفریقایی‌تبار هستند که این موضوع خود تبعیض بر علیه آن‌ها را افزایش می‌دهد. این در حالی است که به احتمال زیاد در پی وضعیت قرنطینه و بسته شدن مدارس، مسئولیت‌های دیگری هم به آن‌ها تحمیل شده که تنش موجود در خانه و نیز احتمال بروز خشونت خانگی را افزایش می‌دهد.

این نهاد هشدار داده است: “مسئولیت کارهای خانگی و بدون حقوق زنان، نوجوانان و دختران همزمان با موارد اعمال خشونت علیه آن‌ها، به طور قابل توجهی درحال افزایش است.”

گرچه گزارش سازمان ملل متحد در گزارش خود عمدتاً به زنان پرداخته، اما داده‌ها از سراسر جهان حاکی از آن هستند که نرخ بالاتری از مردان در مقایسه با زنان دچار مرگ ناشی از بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا می‌شوند.

بر اساس تخمین رویترز و مبتنی بر آمار رسمی، آمریکای لاتین دارای بیش از ۳۶۹ هزار مورد مبتلای قطعی به ویروس کرونای جدید است و همچنین در این منطقه بیش از ۲۰ هزار مرگ ناشی از کووید ۱۹ اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش قبلی آژانس در ماه آوریل، اقتصادهای منطقه با رکورد ۵.۳ درصد در سال ۲۰۲۰ روبه‌رو خواهند شد که این میزان رکود پس از دهه‌ها بدترین بحران اقتصادی و اجتماعی را رقم می‌زند.

بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین و کارائیب آژانس ملل متحد، انتظار می‌رود این بحران باعث تشدید تبعیض اجتماعی و کارگری در بین اهالی بومی و آفریقایی-آمریکایی‌هایی شود که قبل از پیش آمدن بحران اقتصادی نیز از اختلاف دستمزدی که با سایر گروه‌های اجتماعی داشتند، رنج می‌بردند.

در این گزارش آمده است: “به این ترتیب، تبعیض و نژادپرستی مانع دسترسی مؤثر افراد بومی و سیاه‌پوست به خدمات درمانی می‌شود.”

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.