stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 125953
  • 30 اردیبهشت 1399 - 19:13
0

راه برون رفت از مشکلات حوزه اقتصادی کشور در چیست؟

راه برون رفت از مشکلات حوزه اقتصادی کشور در چیست؟

ایسنا/مازندران امروز کشور با مشکلات متعددی در حوزه اقتصاد مانند بیکاری، قاچاق کالا و ارز، نبود چشم انداز روشن برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، ناکارآمدی قوانین پولی و بانکی، عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی و بی انضباطی مالی دستگاه‌ها و موارد دیگر دست به گریبان است که ماحصل همه این بروز مشکلات معیشتی مردم است.

قلم | qalamna.ir :

راه حل برون رفت از مشکلات فوق را می‌توان در مجلسی یافت که به فرموده معمار کبیر انقلاب در راس امور باشد. 

مجلس با دو ابزار قدرتمند تدوین قوانین درست و کاربردی و نظارت بر حسن اجرای قانون در حوزه اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را حل کند.

با قاطعیت می‌توان گفت که تمامی منتخبین راه یافته به مجلس یازدهم انتقاد به وضع موجود در حوزه معیشت و اقتصاد را در صدر شعارهای انتخاباتی خود قرار داده و به مردم قول رفع مشکلات و بهبود معیشت آنها را داده و امروز مردم توقع دارند که منتخبین آن‌ها به وعده خود عمل کرده و اثرات آن را در سفره خود مشاهده کنند.

بی‌تردید اولین گام عملی منتخبین در تحقق وعده‌های خود به مردم انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس یازدهم منطبق با واقعیت‌های جامعه است.

امروز نیاز ضروری کشور رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت زندگی مردم خواهد بود و این امر مهم بدون حضور افراد صاحب تجربه و دانش کافی در حوزه اقتصاد در راس قوه مقننه میسر نخواهد شد.

خوشبختانه در این دوره افرادی با سابقه اجرائی و دانش کافی در حوزه اقتصاد وارد مجلس یازدهم شدند که این ظرفیت‌ها باید با یک هم افزایی و تشریک مساعی به نقطه مطلوب برسد. 

منتخبین مجلس یازدهم با این اقدام خود چراغ سبزی به مردم در جهت رفع مشکلات اقتصادی نشان خواهند داد و باید این مسئله را یادآور شد که عدم رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کشور را با بحرانهای اجتماعی روبرو خواهد کرد.

مهدی جهانشاهی مدرس دانشگاه و مدیرعامل سازمان تلاشگران فرهنگ و توسعه در مازندران

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.