stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 126554
  • 01 خرداد 1399 - 3:03
2

اعترافات/ پل گسکوین

اعترافات/ پل گسکوین

هافبک بازنشسته انگلیسی بازی‌های درخشانی را در دوران بازی‌اش به نمایش گذاشت اما همیشه به خاطر الکل و مواد مخدر درگیر حاشیه بود.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از مارکا، داستان پل گسکوین را می‌توان هم به عنوان یک بازیکن و هم یک مرد افراطی در زمین و بیرون از میدان شرح داد. هیچ کسی نسبت به آن بی تفاوت نبود. او استعداد فوق‌العاده‌ای داشت اما عادت‌های بد اجازه نداد به بزرگ‌ترین افتخار دست یابد. الکل بازیکن انگلیسی را تا جایی برد که مجبور شد بازنشسته شود. با این حال اکنون می‌تواند دوباره لبخند بزند.

نابغه شوم

گسکوین جزو بازیکنان فراموش نشدنی است. او بازی‌های درخشانی به نمایش گذاشت و می توانست بیشتر از آن هم در جهان فوتبال بدرخشد. بازیکن انگلیسی شخصیت ویرانگری داشت. او یکی از مستعدترین هافبک های اواخر دهه ۸۰ بود و اوایل ۹۰ بود که با حرکت های هوشمندانه اش هواداران را به وجد می آورد اما مشکلات جسمانی، اضافه وزن و الکل شرایط را کاملا عوض کرد. با این حال زمانی که فوتبال را ترک کرد بدتر از آن هم فرا رسید. به شدت به مصرف مواد مخدر و الکلی روی آورد تا جایی که ممکن بود بمیرد. او ۵۲ سال دارد اما انگار ۹۰ ساله است.

درخشش

گسکوین فوتبال خود را با نیوکاسل شروع کرد و عملکردش توجه همه را به خود جلب کرد. هافبک انگلیسی می توانست عضو تیم منچستریونایتد سر الکس فرگوسن شود اما در نهایت با تاتنهام تری ونبلز قرارداد امضا کرد. او با این تیم فاتح اف.ای کاپ شد. هرچند که فینال را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد. با این حال در نیمه نهایی با به ثمر رساندن گلی از روی ضربه آزاد نقش تعیین کننده ای داشت. سپس دوران شیرینی را در لاتزیو سپری کرد و فوتبال خود را در گلاسکو رنجرز ادامه داد. دو قهرمانی در لیگ و یک جام حذفی در کنار عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها را در این دوران به دست آورد. گسکوین در داربی برابر سلتیک با خوشحالی اش هواداران تیم حریف را تحریک کرد و در نهایت توسط آن ها تهدید شد. او در حالی از رنجرز جدا شد که عملکرد خوبی داشت. هافبک انگلیسی به دلیل بی انضباطی مجبور شد تیمش را ترک کند.

“بهترین بازیکن سال انتخاب شدم و توانستم با رنجرز هشت جام فتح کنم. من قهرمانی در اف.ای کاپ را تجربه کردم و در جام جهانی بازی کردم، اگر این دوران، بد محسوب می شود… دوست دارم بدانم چه کسی دوران خوبی داشته است!”

“برخی از مراکز درمانی دوست دارند به تو برچسب بزنند، همانطور که به من می گفتند دو قطبی. در  یک دوره من بیش از محمد علی جام داشتم. به من می‌گویند دو قطبی، در حقیقت من الکلی هستم و نیاز به قرص ندارم.”

جام جهانی ۱۹۹۰ و یورو ۱۹۹۶

هافبک انگلیسی با تیم ملی در یک جام جهانی و یک یورو بازی کرد. در هیچ یک از آنها جام قهرمانی را بالای سر نبرد اما در هر دو رقابت نامش در تیم برتر جام بود. اشک‌هایش در نیمه نهایی جام جهانی پس از دریافت کارت زرد که منجر به از دست دادن فینال می شد جزو تصاویر فراموش نشدنی آن رقابت ها بود. انگلیس در ضربات پنالتی مغلوب آلمان شد و گسکوین دیدار رده بندی را از دست داد. عملکرد این بازیکن در آن جام جهانی موجب شد چهارمین بازیکن فهرست توپ طلا شود.

مرحله پایانی

گسکوین پس از ترک رنجرز برای میدلزبورو، اورتون و برنلی بازی کرد. ماجراجویی‌اش به چین کشیده شد و برای گانسو تیانما به میدان رفت. او آخرین بازی‌هایش را به عنوان یک بازیکن حرفه ای با پیراهن بوستون یونایتد انجام داد. هافبک انگلیسی با بهترین بازی‌هایش فاصله پیدا کرده بود اما بدتر از آن پیش رویش بود؛ سقوط به جهنم.

مواد مخدر و الکل

پس از بازنشستگی مشکلاتش با الکل که در دوران ورزشی اش هم وجود داشت باعث شد زندگی اش مختل شود. گسکوین به سمت تباهی پیش رفت و به درمان و پزشک نیاز پیدا کرد. کار به جایی رسید که تصمیم به خودکشی گرفت. او به خاطر مصرف بیش از حد الکل و مواد مخدر اوردوز کرد. هافبک بازنشسته در یک باشگاه با خواننده گروه راک اوئیسیز درگیر شد. همچنین در تابستان ۲۰۱۰ شایعه فوتش پخش شد. سپس به رانندگی در حال مستی محکوم شد. هر بار که خبری از “گازا” منتشر می‌شد به الکل یا مواد مخدر ربط داشت. او از بیماری وسواس هم رنج می برد.

گسکوین در سال ۲۰۱۴ به خاطر اعتراض همسایه ها مجبور شد خانه اش را تخلیه کند. او در حالی که بطری مشروب در دستانش بود در خانه اش تخریب کرد. دو سال بعد روزنامه سان انگلیس تصاویری باورنکردنی از ستاره سابق تیم ملی انگلیس منتشر کرد که کل دنیا را تحت تاثیر قرار داد. او هیچ شباهتی با گسکوین نداشت. بازیکن بازنشسته در حالی که حوله حمام بر تنش بود سیگار می کشید. در آن زمان حتی ۵۰ سال هم نداشت.

“یک روز بعد از آن اتفاق شوم، در بیمارستان به من گفتند دو بار در آمبولانس مرده‌ام. باید دندان‌هایم را روی هم می‌گذاشتم، ۹ دندانم را شکستم. قلبم از کار افتاده بود؟ نمی‌دانم، من مرده بودم.”

“هرگز مطمئن نخواهم بود که دوباره به سمت نوشیدن خواهم رفت یا نه. تنها مطمئنم که دوباره برای ۱۰ دقیقه متوالی نمی‌نوشم. این موضوع حقیقت دارد. نمی دانم شاید امشب. زمانی که تصمیم بگیرم دیگر نوشیدنی مصرف نکنم این کار را دیگر انجام نخواهم داد.”

آخرین معجزه

با وجود این که گسکوین بدترین روزها را سپری کرد اما توانست دوباره خود را پیدا کند. چند ماه بعد از تصاویر منتشر شده توسط سان، در شبکه‌های اجتماعی عکس هایی به اشتراک گذاشته شد که نشان می داد بازیکن بازنشسته انگلیسی در وضعیت خوبی قرار دارد، از ماهیگیری لذت می برد و گلف بازی می کند. او در ۵۲ سالگی زندگی جدیدی را آغاز کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.