stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 25 November , 2024
  • کد خبر : 127328
  • 03 خرداد 1399 - 1:13
7

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه

ثبت ۱۲ هزار شکایت اینترنتی در یک ماه

تعداد ۲۱ هزار و ۱۸۴ شکایت در یک ماه گذشته در سامانه ۱۹۵ ثبت شده که ۱۲ هزار عدد از این شکایات، یعنی بیش از نیمی از آنها مربوط به اینترنت است.

قلم | qalamna.ir :

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ به‌منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است. کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی‌بر مکان‌نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جست‌وجو انتخاب و روی نقشه به‌صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.

در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج‌شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند. همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آن را ضمیمه کنند.

در یک سال جاری، تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۱ شکایت در سامانه ۱۹۵ رگولاتوری ثبت شده که ۲۸ هزار و ۲۵۸ شکایت خاتمه یافته است.

از این تعداد شکایت، ۲۱ هزار و ۱۸۴ عدد در یک ماه گذشته به ثبت رسیده که ۱۳ هزار و ۵۷۲ شکایت خاتمه یافته است.

همچنین آمار آخرین شکایات ثبت‌شده در این سامانه در یک ماه گذشته، به تفکیک هر حوزه به‌صورت زیر است:

تعداد شکایات در حوزه اینترنت

تعداد شکایات در حوزه تشعشعات

تعداد شکایات در حوزه تلفن ثابت

تعداد شکایات در حوزه خدمات ارزش افزوده

 

تعداد شکایات در حوزه خدمات پستی

تعداد شکایات در حوزه تلفن همراه

تعداد شکایات در حوزه دفاتر پیشخوان

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.