stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
  • کد خبر : 134016
  • 20 خرداد 1399 - 13:01
2

سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا: ترامپ مرا یاد موسولینی می‌اندازد

سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا: ترامپ مرا یاد موسولینی می‌اندازد

سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا او را یاد “بنیتو موسولینی”، دیکتاتور سابق ایتالیایی می‌اندازد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از “هیل”، آنتونی گاردنر به سردبیر نشریه “پولیتیکوی لندن” گفت، از بابت زبان مورد استفاده ترامپ و منش سیاسی او نگران است.

گاردنر در این مصاحبه‌ گفت: چند سالی است نگران اشتراکات بسیار بین دونالد ترامپ و بنیتو موسولینی هستم؛ کسی که اجداد ایتالیایی من در سال ۱۹۳۸ از او فرار کردند.

گاردنر که در زمان ریاست جمهوری اوباما به عنوان سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کرد، درباره واکنش ترامپ نسبت به اعتراضات علیه خشونت پلیس و رفتار با جمعیت‌های اقلیت به دنبال مرگ جورج فلوید نیز اظهار نظر کرد.

وی گفت: این بسیار ناامیدکننده و دلسردکننده است که رئیس جمهور آمریکا به وضوح برای انرژی‌زایی در بخشی از پایگاه خود، دست به تحریک و برانگیختن تفرقه‌های نژادی می‌زند.

سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا یادآور شد که خوشحال است که مقاماتی همچون “جیمز ماتیس”، وزیر سابق دفاع و “جان کلی”، رئیس ستاد مشترک کاخ سفید در جریان اعتراضات، علیه ترامپ صحبت کرده‌اند.

وی افزود: اما از بیانیه‌هایی مبنی بر آنکه این افراد به ترامپ خدمت کرده‌اند، استقبال نمی‌کنم. از نظر من، آن‌ها صراحتاٌ همدست هستند. بنابراین با وجود آنکه از چیزی که می‌گویند خوشحالم، گفتن چنین سخنانی دیر شده است.

گاردنر اعلام کرد، از کمپین ریاست جمهوری “جو بایدن” حمایت می‌کند و البته اذعان کرد که رأی‌دهندگان جوان بابت این نامزد احتمالی دموکرات، هیجان‌زده نیستند.

وی تصریح کرد: “برنی سندرز” و “الیزابت وارن” در آمریکا غیرقابل انتخاب بوده‌اند.

سفیر سابق آمریکا در اتحادیه اروپا در پایان اظهار کرد: متقاعد شده‌ام که جو بایدن فرد مناسبی است. برای آنکه اطمینان حاصل کنم شانسی در نوامبر خواهیم داشت، هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.