stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 134799
  • 22 خرداد 1399 - 13:55
0
در نشست با روسای واحد‌های قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه فارس: حذف ناسلامتی‌ها در دستگاه قضا

حذف ناسلامتی‌ها در دستگاه قضا

حذف ناسلامتی‌ها در دستگاه قضا
تخلف در قوه قضاییه یک درصد است که باید حذف بشود.
قلم | qalamna.ir :

رئیس قوه قضاییه گفت: کاهش ورودی پرونده، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها از نکات ارزشمند دادگستری فارس است و باید تلاش شود که از کمیت کاسته و کیفیت افزایش یابد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی قانون مداری در مجموعه قضایی فارس را زبان زد دانست و افزود: توجه به نظارت‌های قانونی و ضد ارزش بودن نظارت گریزی را باید حفظ و تثبیت کرد تا آرامش مردم افزون شود.
وی گفت: توجه به مردم، مردمی بودن و باور داشتن مردم یکی از نکات کلیدی است، باید به درخواست‌های مردم توجه داشت و رفع مشکل از زندگی مردم و گره گشایی از کار و معیشت آن‌ها از افتخارات همه ما باشد.
رئیس قوه قضاییه با بیان این که در دستگاه قضایی ما یک درصد تخلف داریم و همان یک درصد هم زیاد است، افزود: بنای دستگاه قضایی برخورد با همه تخلفات است و مجموعه همکاران ما امروز مدعی برخورد با تخلفات به خصوص در دستگاه قضایی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز مدعیان فساد و مسولان مبارزه با فساد خودشان در دستگاه قضایی پیگیر مبارزه با فساد هستند و اگر پرونده‌ای در رابطه با فساد حتی در دستگاه قضا مشاهده می‌شود، همکاران مدعی رسیدگی به آن هستند و مردم بدانند هیچ گونه ناسلامتی در دستگاه قضایی نخواهد ماند، چون در دستگاه قضایی سلامت بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس قوه قضاییه با بیان این که یافتن و کشف حقیقت و حق گرایی از اولویت‌های دستگاه قضاست، افزود: ایستادگی در مسیر حق و گرایش به حق و ایستادگی برای حق باید مورد توجه باشد و نباید گذاشت هوای نفسانی ما را از حق خواهی دور کند.
وی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی گفت: به هیچ عنوان اجازه ندهید زمین خواران سراغ سرمایه‌ها و ذخایر ملی بروند.
رئیس قوه قضاییه افزود: انشعابات غیرمجاز انرژی در مقدمه کار باید انجام شود و وزارت خانه‌هایی مثل نیرو باید این کار را انجام دهند تا این کار به دستگاه قضا نرسد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به حادثه سیل شیراز نیز اشاره کرد و گفت: با افرادی که کوتاهی کردند برخورد شد امادر صورت لایروبی به موقع مسیل، از بروز چنین مشکلاتی و ارجاع به دستگاه قضا جلوگیری می‌شد.
وی به توسعه داوری‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: داوری که موجب کاهش ورود پرونده به دادگاه‌ها شده است در همه کشور باید توسعه یابد.
رئیس قوه قضاییه افزود: در راستای تمرکز زدایی به دنبال، تفویض اختیار در بعضی مسایل به استان‌ها هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به فرمایشات رهبری در ۱۴ خرداد گفت: تبیین شخصیت امام (ره)، امام تحول خواه و تحولگرا باید مورد توجه باشد و مسئولان به طور حتم به امام امت و رهبری تاسی کنند، وضع موجود و وضع مطلوب را مشاهده و تلاش کنند فاصله کم شود.حذف ناسلامتی‌ها در دستگاه قضا
وی با بیان این که انتظار مردم از سازمان اداری و دادگستری تراز انقلاب باید مشخص شود افزود: باید نظام اداری را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهیم، به طوری که در نظام اداری کجی‌ها، فساد و پارتی‌بازی مطلقا وجود نداشته نباشد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این که مسئولان دستگاه قضا باید نسبت به رفع مشکلات مردم حساس باشند، گفت: اقتصاد و فرهنگ مورد تاکید رهبری است و استان فارس می‌تواند رفتارهایش برای کشور الگو باشد.
حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: باید نسبت به مسائل فرهنگی نیز حساس بود زیرافرهنگ می‌تواند تمدن و اسلام را برای کشور حفظ کند و زمینه ترویج بسیاری از ارزش‌ها و هنجار‌ها و برطرف کردن ناهنجاری شود.
وی افزود: باید آسیب‌های اجتماعی به حداقل ممکن برسد تا تبدیل به جرم نشود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.