stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 135369
  • 24 خرداد 1399 - 13:26
2

سخنرانی ترامپ برای فارغ‌التحصیلان نظامی در بحبوحه تنش با ارتش

سخنرانی ترامپ برای فارغ‌التحصیلان نظامی در بحبوحه تنش با ارتش

در حالی که رابطه رئیس جمهوری آمریکا با نظامیان کشورش پرتنش شده و سوالاتی درباره نقش سربازان در جامعه مدنی به وجود آمده است، ترامپ قصد دارد امروز (شنبه) در جمع فارغ‌التحصیلان آکادمی ارتش آمریکا سخنرانی کند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنرانی ترامپ به مناسبت جشن فارغ‌التحصیلی ۱۱۰۰ دانشجوی دانشکده افسری در جریان پاندمی کرونا در حالی برگزار می‌شود که مخالفت‌هایی با عمل تهدیدآمیز او مبنی بر استفاده از سربازان آمریکایی در این سرزمین به منظور مقابله با اعتراضات ناشی از قتل جورج فلوید به دست افسر پلیسی در مینیاپولیس وجود دارد.

تنش‌ها بین کاخ سفید و ارتش بعد از آغاز اعتراضات سراسری بر سر مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که گردنش با وجود گفتن عبارت “نمی‌توانم نفس بکشم” چند دقیقه تحت فشار افسر سفیدپوست پلیس قرار داشت و سرانجام جان داد، افزایش یافته است.

ترامپ در نشستی که اخیرا برگزار شد، بر سر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا بابت مخالفت علنی با خواسته او برای استفاده از سربازان در سرکوب اعتراضات، فریاد کشید. ترامپ سپس تلاش اسپر برای گشایش مباحثه عمومی درباره حذف اسامی افسران ارتش کنفدراسیون از پایگاه‌های نظامی را نیز در نطفه خفه کرد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سه‌شنبه با اعلام اینکه همراهی با ترامپ در پیاده‌روی ۱ ژوئن در میدان “لافایت” اشتباه بوده، خشم ترامپ را برانگیخت. در پایان این همراهی، ترامپ ضمن به دست گرفتن انجیل به ژست گرفتن مقابل رسانه‌های خبری در مقابل کلیسای سنت جان که در جریان ناآرامی‌ها بر اثر آتش‌سوزی آسیب دیده بود، مشغول شد.

اظهارات میلی به ابراز تأسف بی‌سابقه‌ای از سوی مشاور نظامی ارشد ترامپ مربوط می‌شود که گفته بود از ظاهر او این‌طور برداشت می‌شود که ارتش، سیاست را در آغوش گرفته است؛ موضوعی که در نظر او، تهدیدی برای دموکراسی به حساب می‌آید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.