stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 136057
  • 26 خرداد 1399 - 9:51
3
مدیرکل میراث فرهنگی:

صادرات ۱۶۷ میلیون دلاری صنایع دستی کرمانشاه/ برنامه های حمایت از صنایع دستی درحال اجراست

صادرات ۱۶۷ میلیون دلاری صنایع دستی کرمانشاه/ برنامه های حمایت از صنایع دستی درحال اجراست
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از صادرات 167 میلیون دلاری صنايع دستی خبر داد و گفت: برنامه های حمایت از صنایع دستی درحال اجراست.
قلم | qalamna.ir :

دکتر امید قادری بمناسبت هفته صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار قلم اظهار داشت: صنایع دستی حوزه بسیار گسترده ای است بخش تولید، برند سازی، صادرات، حمایت از صنعتگران، بازارچه های موقت و دائمی، فروش، استاندارد سازی و… که برای هر بخشی برنامه مشخصی در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه افزود: آنچه که اکنون مهم و مطرح است تکمیل زنجیره تولیدات در صنایع دستی بوده چراکه اکنون زنجیره تکمیل نیست، اگر محصولی را از چرم بخواهیم تولید کنیم بدلیل نبود فرآیند تولید، صنعتگران باید به دیگر استان ها بروند لذا با همکاری استانداری و صنعت و معدن باید این زنجیره را تکمیل کنیم که خوشبختانه معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه پیشنهاداتی را ارائه کردند و درحال بررسی هستیم.

وی بیان داشت: باید زنجیره تولید را در استان تکمیل کنیم به نوعی که از صفر تا صد در استان انجام شود که این اقدام باعث ایجاد شغل می‌شود و همچنین قیمت تمام شده نیز برای صنعتگر کمتر و می‌تواند در بازار رقابت بهتری داشته باشد.

قادری در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در استان با صنایع دستی منسوخ شده مواجه هستیم، در برخی از رشته ها استادکاران دیگر آموزش نمی‌دهند و یا کارآموز تمایلی به آموزش ندارد که این نقص بزرگی است که باید به چرخه بازگردد و این نیاز به برنامه ریزی، خلاقیت و نوآوری دارد، لذا مرکز خلاقیت با همکاری اداره کار و سازمان یو نی دو تشکیل شده و البته باید سیستم را بروز کنیم و تجهیزات بین المللی وارد کنیم تا با ایجاد فضای گپ و گفت بتوانیم موثر تر عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: صنایع دستی را باید با برند سازی ریشه ای پایه گذاری کنیم که در این راستا سال گذشته ۱۷ نشان ملی دریافت کردیم که اتفاقات بسیار خوبی بود، همچنین در سال گذشته شهر ملی هرسین بنام گلیم را ثبت کردیم و در نظر داریم که امسال بتوانیم تنبور را برای دالاهو برند سازی کنیم.

قادری گفت: بحث فروش صنایع دستی موضوع دیگری است که باید با بهتر شدن تولیدات و بسته بندی آنان، رقابت بهتری را داشته باشیم که برای این امر فراخوانی جهت ارائه طراح و ایده بسته بندی صنایع دستی اعلام شده است و با چندین شرکت مطرح رایزنی داشته ایم.

این مسؤل افزود: متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا، بازارچه ها بسته شده است که البته در راستای کرمانشاه ۲۰۲۰ قصد داریم در هر شهری یک بازارچه دائمی داشته باشیم، تاکنون ۳ بازارچه در اسلام آباد غرب، صحنه و هرسین برپا شده و چند مورد دیگر نیز بزودی کلنگ زنی خواهد شد و در بودجه ۹۹ باید با برنامه ریزی دقیق بتوانیم در هر شهری که بازارچه نداریم، یک بازارچه تأسیس کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صادرات صنایع دستی را با توجه به ظرفیت خوب استان کرمانشاه مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال گذشته و طبق گفته گمرک استان، ۱۶۷ میلیون دلار صادرات صنایع دستی از کرمانشاه صورت گرفته که البته این جدایی از صادرات چمدانی است که بصورت جزئ خرید و از کشور خارج شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.