stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 136767
  • 27 خرداد 1399 - 9:55
5

بولسونارو: ارتش، رئیس جمهور منتخب را برکنار نخواهد کرد

بولسونارو: ارتش، رئیس جمهور منتخب را برکنار نخواهد کرد

رئیس جمهور برزیل تاکید کرد، ارتش کشورش از هیچ دستوری برای برکناری یک رئیس جمهور منتخب پیروی نخواهد کرد؛ اظهاراتی که به جنگ لفظی با قوه قضاییه دامن میزند و نگرانی‌ها نسبت به تهدید دموکراسی در این کشور را افزایش می‌دهد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در جریان مصاحبه‌ای رادیویی گفت: نیروهای مسلح رای سیاسی برای برکناری رئیس جمهوری را که به صورت دموکراتیک انتخاب شده، قبول نخواهند کرد.

وی افزود: نیروهای نظامی و خود من که یک نظامی هستم، مسئولیت واقعی دموکراسی در کشورمان را برعهده داریم. ما هرگز از دستورات نامعقول پیروی نخواهیم کرد.

این اظهارات بولسونارو منعکس کننده بیانیه مشابهی است که روز جمعه از سوی همیلتون مورائو، معاون رئیس جمهور و فرناندو آزودو، وزیر دفاع برزیل منتشر شد و باعث ایجاد نگرانی‌هایی درباره یک جنگ قانونی در حال وقوع میان بولسونارو و دادگاه عالی برزیل است.   

این دادگاه بر تحقیقاتی درباره اینکه آیا بولسونارو به صورت غیرقانونی در انتصاب‌های پلیس فدرال مداخله کرده یا خیر و همچنین بر تحقیقات دیگری درباره یک کمپین ضد اطلاعاتی حامی بولسونارو در رسانه‌های اجتماعی نظارت دارد.

بولسونارو همچنین با چندین طرح استیضاح در کنگره مواجه است.

همه این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهند که برزیل از نظر شمار قربانیان ویروس کرونا با حدود ۴۴ هزار مورد در جایگاه دوم جهان قرار دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.