stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 136923
  • 27 خرداد 1399 - 11:55
4

سه روز درگیری خشونت‌بار در دیژون فرانسه

سه روز درگیری خشونت‌بار در دیژون فرانسه

از سه روز گذشته شهر دیژون فرانسه صحنه درگیری‌های خشونت‌آمیز جوانان و به آتش کشیده شدن خودروها بوده و پلیس برای برقراری امنیت وارد عمل شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری فرانسه، از جمعه تا دوشنبه شب صحنه‌های خشونت‌آمیزی در شهر دیژون رخ داده است که در پی آن دستکم شش نفر زخمی شده‌اند.

علت این درگیری‌ها حمله روز چهارشنبه گذشته به یک جوان ۱۶ ساله از جامعه چچنی در این شهر بوده است و در پی این حمله این جامعه خواسته است تا انتقام بگیرد.

در این درگیری‌ها حدود ۱۵۰ نفر که اکثرا صورت‌های خود را پوشانده و مسلح بودند چندین بار تیر هوایی و یا به سمت دوربین‌های نظارتی داخل خیابان‌ها شلیک کردند و خودروها و سطل‌های زباله را به آتش کشیدند.

روز یکشنبه یکی از یگان‌های ضد شورش و گروه‌های ضربتی پلیس وارد عمل شدند. روز دوشنبه نیز صدها ژاندارم در محل حاضر شدند. شهردار شهر دیژون، فرانسوا ربسامن، اعلام کرده بود که نیروهای کمکی بیشتری قرار است دوشنبه شب به شهر بیایند.

وزیر کشور فرانسه، کریستوف کاستانر، با محکوم کردن این خشونت‌ها، این درگیری‌ها را غیرقابل قبول خوانده و تأکید کرد که پاسخ محکمی به آن‌ها داده خواهد شد.

درگیری و ناآرامی در فرانسه طی ماه‌های اخیر در مناطق حاشیه‌ای و کم درآمد در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده به خاطر آن بیشتر شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.