stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 138767
  • 01 تیر 1399 - 14:51
1

ایجاد کسب‌وکار با دانش عجین شده/به دنبال شناسایی نیازها برای تربیت دانشجو هستیم

ایجاد کسب‌وکار با دانش عجین شده/به دنبال شناسایی نیازها برای تربیت دانشجو هستیم

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال شناسایی نیازهای قابل پیش‌بینی مبتنی بر اطلاعات و آمار برای تربیت دانشجو است، گفت: قرار است دانشجو در ۳۰ سال آینده این نیازهای کشور را برطرف کند.

قلم | qalamna.ir :

دکتر محمود نیلی احمد آبادی صبح امروز یکشنبه، اول تیر در مراسم امضای یادداشت تفاهم چند جانبه میان بنیاد ملی توسعه فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دانشگاه برای آینده فکر می‌کند و قرار است محصول آینده را تربیت کند و به جامعه تحویل دهد، اظهار کرد: مایه خرسندی است که بنیاد ملی توسعه فناوری توانسته چندین دستگاه از قبیل وزارتخانه مهم کشور، جهاد دانشگاهی، و … را در کنار هم گرد آورد که به مانند نت‌ورکی بزرگ ایجاد کرده که ما را سریعتر به مرحله استراتژی، سیاستها و راهبردها وصل می‌کند که امروز ما بشدت به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه امروز باید نیازهای ۲۰ سال آینده جامعه را شناسایی کنیم، گفت: در طرح جیکو دانشجو نسبت به کشور و سازمانش احساس تعلقی دارد و پس از طی دوران تحصیلات دانشگاهی هرگز فراموش نمی‌کند که کشورش چگونه ساخته شد.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر ضرورت مشارکت دانشجو به اشکال مختلف در ساخت جامعه، افزود: دانشگاه تهران از فعالترین دانشگاه‌های کشور از نظر فعالیت دانشجویی در حوزه‌های هنری، ادبی، اجتماعی و سیاسی است و شاید بخش‌های دیگر اجتماعی به مراتب فعالتر از حوزه سیاسی است.

نیلی، آموزش را از راه‌های آشنایی دانشجو با جامعه برشمرد و افزود: کار دانشجویی تخصصی از دیگر شیوه‌ها برای آشنایی دانشجو با جامعه است. دانشگاه تهران هم همواره کوشیده تا دانشجویان نیازمند کار برای کسب درآمد را شناسایی و به عنوان دانشجوی تخصصی در حوزه تخصصی مشغول فعالیت کند تا ضمن آنکه سابقه کار برای وی دانشجو محسوب شود، درآمد و مشارکت هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرکتهای مختلفی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه با سرمایه گذاری بر روی دانشجو وی را وارد بازار کسب و کار می‌کند و دانشجو ضمن آموزش صاحب درآمد می‌شود، بنابراین با مشارکت بیشتر دانشجو و همکاری گسترده‌تر، کمتر شاهد مشکلات اقتصادی و کسب و کار خواهیم بود.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه هم‌اکنون ایجاد کسب و کار با دانش عجین شده است، گفت: امید می‌رود این وضعیت خوشایند آثار مثبتی را در جامعه ایجاد کند، در راستای این اتفاق می‌توان از ظرفیتهای فوق‌العاده استفاده و بسیاری از چالش‌ها را برطرف کرد.

دکتر نیلی با اشاره به نقش ملی و بین‌المللی دانشگاه، ادامه داد: دانشگاه تهران در راستای رسالت خود دانشکده کارآفرینی ایجاد کرد و آموزش و افزایش مهارت دانشجو و آشنایی وی با جامعه را از مسئولیتهای اجتماعی خود می‌داند.

وی با بیان اینکه باید در دانشگاه بستری فراهم شود تا دانشجو مهارتهای لازم را کسب کند، تصریح کرد: ما معتقدیم هر مشکلی در جامعه راه حلی علمی دارد و این وظیفه دانشگاه است که این راه حل را پیدا کند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به زیر ساختهای مناسب در این دانشگاه در ادامه سرمایه اصلی را اساتید، دانشجویان و کارکنان برشمرد و افزود: باید بر روی دانش نرم، سخت افزاری و .. سرمایه گذاری کرد تا بتوان به وظیفه خود که همان کمک به توسعه پایدار و خلق ارزشهاست، عمل کرد.

دکتر نیلی با اعتقاد به اینکه تبدیل دانش به کسب و کار بزرگترین سرمایه و درآمدی بیش از نفت را برای کشور دارد، تصریح کرد: بدین ترتیب دیگر کشورها به ما نیازمند می‌شوند.

دکتر منصوی، معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم با بیان اینکه در دوره کنونی و در انقلاب صنعتی چهارم نوع مواجهه مردم با مسایل و دولتها متحول شده است، افزود: در انقلاب صنعتی چهارم بازیگران اصلی پلتفرم‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در کشورهای آلمان و اتریش پلتفرم‌های ملی طراحی شده است، ادامه داد: ما هنوز در سطح ملی وارد نشده‌ایم اما فعالیتهای این چنینی کمک می‌کند تا پلتفرم‌های ملی شکل بگیرد.

معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما نظیر دیگر کشورها در تأمین نیروی انسانی متخصص در انقلاب صنعتی چهارم با مشکل مواجه هستیم، گفت: در این خصوص صرف آموزش رسمی و کلاسیک پاسخگو نیست، بلکه نیازمندیم بستری فراهم شود تا ضمن آموزش تئوری و عملی به موضوعات یادگیری عمق بخشیده شود.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.