stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
  • کد خبر : 138953
  • 02 تیر 1399 - 10:25
4

پاسخ مصر به بیانیه دولت وفاق ملی لیبی

پاسخ مصر به بیانیه دولت وفاق ملی لیبی

وزارت خارجه مصر از بیانیه دولت وفاق ملی لیبی انتقاد و تأکید کرد این کشور خواهان صلح بین مردم لیبی از طریق یک توافق سیاسی است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، یک منبع در وزارت خارجه مصر اعلام کرد: کسانی که بیانیه شورای ریاستی را تهیه کرده‌اند باید متوجه وضعیتشان در داخل لیبی باشند و به این مسئله توجه کنند که مصر در مقابله با هرگونه تعدی یا تلاش برای تعدی به منافع و امنیتش جدی است. دستان ما به سمت صلح برای مردم لیبی دراز است نه برای طرف‌هایی که به ضرر مردم کشورشان به دنبال تحقق اهداف طرف‌های خارجی هستند. ما می‌خواهیم لیبیایی‌ها با راهکار سیاسی توافق کنند که تندروها نقشی در آن نداشته باشند و ضامن حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی لیبی باشد.

وی افزود: موضع دولت وفاق ملی لیبی نشان می‌دهد که مجددا می‌خواهند فرصت را برای پایان بحران لیبی و تحقق ثبات و امنیت هدر بدهند. شورای ریاستی لیبی دچار مشکلات جدی است و متأسفانه با حمایت از گروه‌های تندرو و فاسد برای سلطه بر امکانات لیبیایی‌ها تلاش می‌کند.

پیش از این سامح شکری، وزیر خارجه مصر تأکید کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشور خواهان توقف درگیری‌ها و حل سیاسی بحران لیبی است.

وی گفت: گزینه آخر راهکار نظامی است. دولت مصر از منافع و مردم خود دفاع می‌کند. هرگونه تحرک ارتش مصر اهداف مشروع را محقق می‌کند.

دولت وفاق ملی لیبی یکشنبه در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با تهدید ضمنی رئیس جمهور مصر درباره دخالت نظامی مستقیم در لیبی، آن را ادامه جنگ علیه مردم یمن و دخالت در امور آنها دانست. 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.