stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 8 June , 2024
  • کد خبر : 139208
  • 02 تیر 1399 - 19:48
3
بازرس قضائی استان کرمانشاه در نشست خبری مطرح کرد:

بر عملکرد مدیران نظارت کاملی داریم/ مردم و اصحاب رسانه نسبت به ارسال گزارش تخلفات به بازرسی اقدام کنند/ ثبت بیش از هزار شکایت مردمی در سامانه ۱۳۶

بر عملکرد مدیران نظارت کاملی داریم/ مردم و اصحاب رسانه نسبت به ارسال گزارش تخلفات به بازرسی اقدام کنند/ ثبت بیش از هزار شکایت مردمی در سامانه ۱۳۶
بازرس قضائی استان کرمانشاه از ثبت هزار و 356 شکایت مردمی در سامانه 136 خبر داد و گفت: مردم و اصحاب رسانه نسبت به ارسال گزارش تخلفات اداری به بازرسی استان اقدام کنند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمد جهانیان بازرس کل قضائی استان کرمانشاه، پیش از ظهر امروز و بمناسبت هفته قوه قضائیه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نظارت بر حسن اجرای قوانین و عملکرد دستگاه‌ها، اجرای عدالت و مبارزه با فساد که در سند تحول جدید وجود دارد از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

وی با اشاره به اولویت‌های اداره کل بازرسی افزود: پرداختن به آسیب‌ها و چالش‌ها در زمان‌بندی مشخص، حمایت از تولید و کارآفرینی، شناسایی ساختارهای فسادزا، افزایش اعتماد عمومی، تامین حقوق دولت، مردم و توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات از مهمترین اولویت‌های ما است که باید با همکاری و همدلی سایر دستگاه‌ها در این مسیر تلاش خود را مضاعف کنیم.

جهانیان رویکرد بازرسی‌ها را در سال ۹۹ اقتصادی دانست و گفت: با توجه به سال جهش تولید از خرید کالای داخلی حمایت می‌کنیم و قانون ممنوعیت خرید کالای خارجی توسط سازمان‌ها، به صراحت بیان می‌کند این خریدها به منزله اشاعه کالای قاچاق است و با متخلفان برخورد می‌شود.

بازرس کل استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۸ بیان کرد: در سال گذشته ۳۹ برنامه را در دستگاه‌ها داشتیم که حدود یک ماه تا چهل روز به طول انجامید که در این برنامه بررسی عملکرد دستگاه‌های مرتبط با سیل، نظارت بر افزایش قیمت بنزین و بازرسی‌های طولانی که جهت پیشگیری و ترغیب مردم بود، عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۸ مورد بازرسی موردی، ۹۹ مورد گزارش اصلاحی، ۲۲ گزارش تعقیب کیفری، ۱۵۵ گزارش تحقیقاتی، ۳۲۶ فقره گزارش اثربخش که منجر به عودت وجوهی به بیت‌المال شد، نظارت بر۸۸۲ مناقصه و ۵۰ مزایده، ۷۵۰ اعلان و ثبت یک هزار و ۳۵۶ شکایت مردمی در سامانه ۱۳۶ بخشی از عملکرد اداره کل بازرسی استان کرمانشاه در سال ۹۸ بوده است.

این مقام قضایی، راهکار جلوگیری از زمین‌خواری و فساد در این حوزه را مستندسازی املاک دولتی توسط دستگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم طرح قانون جامع حدنگار را اجرا کنیم تلنگری به دستگاه‌ها زده می‌شود تا نسبت به مستندسازی املاک دولتی اقدام کنند و از این طریق از زمین‌خواری و تعرض به اراضی دولتی و ملی جلوگیری می‌شود.

جهانیان در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وضعیت پرونده پیرزن کپرنشین که منجر به مرگ وی شد اظهار داشت: پس از وقوع این ماجرا یک پرونده در دادسرای استان و یک پرونده موردی در بازرسی تشکیل شد.

بازرس قضائی استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدام شهرداری در برخورد با آن ساخت و ساز غیرمجاز کاملاً قانونی بوده اما روش کار اشتباه بوده که اکنون درحال بررسی پرونده هستیم و بزودی نتیجه عملکرد مدیران مربوطه در این خصوص مشخص خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه عملکرد مدیران استانی گفت: بر تمامی دستگاه های اجرایی و اداری استان و در تمامی زمینه ها از جمله اداری، مالی، اجرایی و… نظارت کامل داریم و اگر تخلفاتی صورت بگیرد صدرصد برخورد خواهد شد.

جهانیان در پایان از مردم و اصحاب رسانه خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخلف اداری، نسبت به ارسال گزارش آن به اداره کل بازرسی استان اقدام کنند و این اطمینان را داد که آن گزارش بصورت کاملاً محرمانه بررسی خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.