stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 139219
  • 02 تیر 1399 - 22:25
4

عفو بین‌الملل: شرکت اسرائیلی در جاسوسی از خبرنگار مراکشی دست داشته است

عفو بین‌الملل: شرکت اسرائیلی در جاسوسی از خبرنگار مراکشی دست داشته است

عفو بین‌الملل امروز (دوشنبه) اعلام کرد: برنامه‌هایی که گروه تکنولوژی NSO اسرائیل توسعه داده، برای جاسوسی از یک خبرنگار مراکشی هم استفاده شده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یافته‌های جدید عفو بین‌الملل فاش کرد، تلفن همراه عمر راضی، خبرنگار مراکشی با استفاده از تکنولوژی جدید و پیشرفته هدف چندین حمله هکری قرار گرفته است که ریشه آن به برنامه جاسوسی بدنام پگاسوس وابسته به گروه NSO می‌رسد.

عفو بین‌الملل اعلام کرد، مقامات مراکش از برنامه جاسوسی پگاسوس وابسته به این گروه تکنولوژی اسرائیلی استفاده کرده و آن را وارد برنامه جاسوسی از تلفن همراه عمر الراضی خبرنگار مراکشی کردند.

دادگاه مراکش مارس گذشته این خبرنگار را ضمن اینکه مجوز فعالیتش را لغو کرد، به چهار ماه زندان محکوم کرد. اتهام او اهانت به دستگاه قضا درخصوص نوشته‌هایش در توییتر بوده است. محاکمه او انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشت.

عفو بین‌الملل گفته است: این جاسوسی از تلفن همراه خبرنگار مراکشی تا ژانویه گذشته ادامه داشت و به طور برنامه‌ریزی شده از سوی مقامات این کشور اجرا شده بود.

شرکت اسرائیلی می‌گوید که درباره ارتباطش با مقامات مراکش به دلیل محرمانه بودن این مساله نمی‌تواند اظهارنظر کند اما نسبت عفو بین‌الملل ابراز نگرانی کرده است.

این شرکت گفت که در صورت لزوم تحقیقات را آغاز خواهد کرد.

عفو بین‌الملل دادخواستی را به دادگاه اسرائیل ارائه کرده و در آن خواستار لغو مجوز وزارت جنگ برای صدور تولیدات NSO به دلیل اظهارنظرهای مختلف درباره حملات هکری شده است.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند حکم در این باره به زودی صادر شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.