stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
  • کد خبر : 139552
  • 03 تیر 1399 - 15:36
2
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد:

زمان حضور نجاتگران همدان در صحنه عملیات، راستی‌آزمایی شد

زمان حضور نجاتگران همدان در صحنه عملیات، راستی‌آزمایی شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: اعلان لحظه صفر توسط مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در راستای ارزیابی آمادگی و راستی آزمایی زمان حضور نجاتگران در صحنه عملیات انجام گرفت.
قلم | qalamna.ir :

علی سنجربیگی در گفت و گو با خبرنگار قلم، با اشاره به اینکه کاهش زمان حضور نجاتگران در صحنه حادثه از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است، گفت: لحظات اولیه یا همان وقت طلایی در زمان وقوع حادثه بسیار مهم است و هر چه زمان حضور نجاتگران کاهش یابد درصد زنده ماندن مصدومین افزایش می یابد.

وی با بیان این موضوع ادامه داد: برای سنجش آمادگی نجاتگران و ارزیابی عملکرد آن ها، بر آن شدیم تا با حضور در ارتفاعات الوند و اعلام حادثه فرضی، زمان اعلام تا زمان حضور و آمادگی نجاتگران از نظر روحی و روانی و تجهیزات همراه به صورت میدانی مورد ارزیابی قرار دهیم که این آمادگی ونتیجه حاصل شده قابل قبول ارزیابی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با تشریح این حادثه فرضی، بیان کرد: در مسیر میدان میشان حادثه فرضی اعلام شد و زمان اعلان حادثه و زمان حضور نجاتگران در محل حادثه ثبت شد و تجهیزات همراه نجاتگران وعملکرد آنها مورد اریابی قرارگرفت.

سنجربیگی یادآور شد: این راستی آزمایی پیش تر نیز در راستای پایش آمادگی نجاتگران پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، در راه های مواصلاتی استان به صورت میدانی انجام گرفته بود ولی برای اولین بار بود که به صورت میدانی ودر ارتفاعات الوند انجام گرفت.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: زمان حضور نجاتگران در صحنه عملیات بسیار حائز اهمیت است و از این پس بدون اطلاع قبلی و با حضور میدانی و اعلام تصادف فرضی، مانور لحظه صفر را برای کلیه پایگاههای بین شهری استان اجرایی نموده و زمان حضور و آمادگی نجاتگران ارزیابی خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.