stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 139598
  • 03 تیر 1399 - 20:30
2
مدیرکل پزشک قانونی استان کرمانشاه در نشست خبری اعلام کرد:

بیش از ٩٨ درصد نظرات پزشک قانونی مورد استفاده مراجع قضایی است/ فوت مرحومه آسیه پناهی بدلیل بیماری حاد قلبی بوده است/ ماهانه بیش از ٢٠ مورد پرونده درخواست سقط جنین تشکیل می‌شود

بیش از ٩٨ درصد نظرات پزشک قانونی مورد استفاده مراجع قضایی است/ فوت مرحومه آسیه پناهی بدلیل بیماری حاد قلبی بوده است/ ماهانه بیش از ٢٠ مورد پرونده درخواست سقط جنین تشکیل می‌شود
مدیرکل پزشک قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ٩٨ درصد نظرات پزشک قانونی مورد استفاده مراجع قضایی است گفت: علت فوت مرحومه آسیه پناهی بدلیل بیماری حاد قلبی بوده است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، دکتر سلیم خانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پزشکی قانونی بازوی قوه قضائیه است که از سال ۷۲ فعالیت خود را به صورت تخصصی آغاز کرده است، خدمات کارشناسی و علمی سازمان نسبت به سال ۷۲ به لحاظ کمی حدود ۱۰ برابر شده است اما به لحاظ کیفی و تخصصی قابل مقایسه نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۸ درصد از نظرات کارشناسی پزشکی قانونی مورد پذیرش و استفاده مراجع قضائی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: پزشکی قانونی کرمانشاه طی دو سال گذشته توانست ساختمان‌ پزشکی اسلام آباد، پاوه و همچنین سالن تشریح اسلام‌آباد، سرپلذهاب، کنگاور، هرسین، صحنه و جوانرود را راه اندازی کند، همچنین امروز مرکز استخراج پزشکی قانونی استان که به تازگی تجهیز شده است افتتاح خواهد شد و ساختمان سالن تشریح شهرستان سنقر را نیز طی این هفته افتتاح خواهیم کرد تا مشکلات موجود در این شهرستان رفع گردد.

سلیم خانی ادامه داد: در سال ٩٧ حدود ۴۶ هزار و ۲۵ معاینه بالینی داشتیم که این رقم در سال ۹۸ به ۴۵ هزار و ۴۸ مورد رسید، همچنین در بحث تشکیل پرونده با ادعای جراحت تصادفات درسال ۹۷ حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ مورد بود که در سال ۹۸ تغییر چندانی نداشت.

این مسؤل تصریح کرد: در سال ۹۷ تعداد ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر به دلیل حوادث کار و ۸۷۷ نفر به دلیل حادثه کار مصدوم شدند که این میزان در مدت سال ۹۸ تغییرات چندانی نداشتند، فوت ناشی از مصرف مواد مخدر در سال ۹۷ تعداد ۲۱۰ نفر بوده اما متأسفانه در سال ۹۸ این آمار به ۳۱۲ نفر رسید و یک رشد عجیبی را در این مورد شاهد بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کل اجسادی که مورد معاینه قرار گرفتند در سال ۹۷ حدود ۱۸۳۶ نفر بود که این رقم در سال ۹۸ به ۲۰۱۸ نفر رسید، فوت ناشی از حوادث کار در سال ۹۷ تعداد ۳۲ نفر و در سال ۹۸ تعداد ۲۹ نفر بوده است، همچنین فوت ناشی از تصادفات در سال ۹۷ حدود ۴۳۷ مورد و در سال ۹۸ تعداد ۴۷۲ نفر اعلام شد.

بنابر گفته سلیم خانی، فوت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال ۹۸ تعداد ٢١ مورد و در سال ۹۷ تعداد ۲۰ نفر بوده است، همچنین فوت ناشی از قرص برنج ۳۲ نفر در سال ۹۷ که ۹ نفر زن و ۲۳ نفر مرد، و در سال ۹۸ این آمار ۳۰ نفر بود که ۱۴ نفر زن و ۱۶ نفر مرد بوده اند.

وی در ادامه گفت: آمار فوتی‌های ناشی از سوختگی در سال ۹۸ تعداد ۵۱ نفر بود که نسبت به سال ۹۷ تعداد ۱۴ نفر کاهش داشته، همچنین فوتی‌های ناشی از غرق شدگی در سال ۹۸ تعداد ۲۸ نفر بوده که نسبت به سال ٩٧ تعداد ۱۰ نفر بیشتر بوده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه آمار برق گرفتگی در سال ۹۸ حدود ۲۰ نفر بوده است اذعان داشت: طی سال ۹۸ فقط ۲ مورد مسمومیت با الکل گزارش شد که یک مورد آن منجر به فوت شده است، همچنین ماهیانه بین ۲۵ تا ۳۰ مورد درخواست سقط جنین داریم که پس از بررسی حکم نهایی صادر می‌شود.

مدیرکل پزشک قانونی استان کرمانشاه تشکیل کمیته داخلی برای رسیدگی به پرونده‌ها را از دیگر اقدامات این واحد قضائی جهت جلوگیری از ورود پرونده ها به کمسیون ها بیان کرد و اظهار داشت: این اقدام باعث شد که شاهد کاهش ۱۶.۳ درصدی در ورود پرونده‌ به کمیسیون ها باشیم که معادل ۱۵۳ پرونده در سال ۹۸ بود و به این ترتیب کل پرونده‌های ورودی در سال ۹۷ تعداد ۹۴۰ فقره و در سال ۹۸ حدود ۷۸۷ فقره بوده است.

سلیم خانی افزود: در سال ۹۸ بیشترین پرونده‌هایی که به نتیجه رسید، در خصوص قصور پزشکان زنان و زایمان بوده است، همچنین با تلاش همکاران توانسته ایم مدت زمان سم شناسی را به کمتر از ۱۰ روز در مرکز استان برسانیم و اکنون پاسخ آسیب شناسی نیز در کمتر از یک ماه آماده می‌شود.

وی پاسخ به پرونده‌های پزشکی قانونی که منجر به فوت می‌شوند را نیز زیر ۵۰ روز اعلام و تصریح کرد: این کاهش زمانی در حالی است که مطلوب سازمان پزشکی قانونی ۷۸ روز بوده که ما این را به کمتر از ۵۰ روز رسانده‌ایم، همچنین میانگین جوابدهی به ارباب رجوع به کمتر از یکساعت رسیده و با تلاش‌های صورت گرفته، پرونده‌های موجود در کمیسیون در مدت زمان ٢١ بررسی و جواب آنها اعلام می‌شود.

مدیرکل پزشک قانونی استان کرمانشاه با اشاره به حادثه شهرک فدک که منجر به فوت مرحومه آسیه پناهی شد بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، این پرونده در کمتر از ۲۰ روز تعیین و تکلیف شد و علت فوت این خانم بیماری حاد قلبی بوده است و اگر مقام قضائی تشخیص دهد که آیا بین استرس، بیماری و فوت این شخص رابطه سببیت وجود داشته این موضوع را مجدد مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این مسئول در خصوص فوت جانبازی که اقدام به خودسوزی کرد نیز اظهار داشت: این شخص با سوختگی ۱۰۰ درصدی به پزشکی قانونی ارجاع داده شد و سم شناسی صورت گرفت اما هنوز جواب قطعی آماده نیست و گفتنی است که خانواده متوفی هیچ گونه شکایتی ندارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.