stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 139779
  • 04 تیر 1399 - 11:25
5

برگزاری رژه نظامی “روز پیروزی” در پایتخت روسیه

برگزاری رژه نظامی “روز پیروزی” در پایتخت روسیه

رژه نظامی بزرگی که روسیه هر سال برای مناسبت “روز پیروزی” (مناسبت شکست آلمان نازی در پایان جنگ جهانی دوم) برگزار می‌کند، امروز (چهارشنبه) بعد از تاخیری که شیوع بیماری کرونا در برگزاری آن به وجود آورد، آغاز شد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های روسیه رژه نظامی مخصوص “روز پیروزی” را در محل میدان سرخ شهر مسکو به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی اتحاد شوری سابق در جنگ جهان دوم آغاز کردند.

بر اساس اعلام این مقامها، در این رژه بالغ بر ۱۵۰۰۰ سرباز، بیش از ۲۰۰ واحد از تجهیزات نظامی و همچنین ۷۵ هواپیما و هلکوپتر نظامی شرکت دارند.

همچنین گارد افتخاری مشترک متعلق به ارتش آزادی‌بخش خلق چین که در آن ۱۰۵ سرباز چینی هستند، در رژه نظامی مخصوص روز پیروزی روسیه به همراه ۱۲ سرباز خارجی دیگر شرکت جسته‌اند تا وجهه و روحیه بالای ارتش چین را به نمایش بگذارند.

در حالی که روسیه معمولا رژه روز پیروزی را در تاریخ ۹ مه برگزار می‌کند اما امسال این رژه به تاریخ امروز چهارشنبه ۲۴ ژوئن موکول شد؛ این روز در واقع روزی است که نخستین رژه روز پیروزی در سال ۱۹۴۵ در میدان سرخ شهر مسکو بعد از شکست آلمان نازی توسط اتحاد شوروی برگزار شد.

اهمیت این رژه امسال برای پوتین بیش از پیش شده است. کرملین امیدوار است که با برگزاری این رژه یک هفته قبل از همه پرسی اول ژوئیه بر سر اصلاحات قانون اساسی بتواند حمایت عمومی را بیش از پیش جلب کند. این اصلاحات عملا محدودیت مربوط به دوره‌های ریاست جمهوری را برای او برداشته و به او اجازه می‌دهد که اگر بخواهد دو دور شش ساله دیگر در قدرت باقی بماند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.