stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 139827
  • 04 تیر 1399 - 12:55
3

چین مداخله آمریکا در آزادی مطبوعات و فعالیت رسانه‌ها را محکوم کرد

چین مداخله آمریکا در آزادی مطبوعات و فعالیت رسانه‌ها را محکوم کرد

پس از آنکه آمریکا چهار رسانه چینی دیگر را به خاطر روابط‌شان با دولت پکن و حزب حاکم کمونیست در فهرست “عناصر خارجی” قرار داد، چین هشدار داد که به اقدامات تلافی‌جویانه و متقابل دست خواهد زد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن انتقاد از این اقدام دولت واشنگتن به عنوان نمونه دیگری از سرکوب سیاسی صریح رسانه‌های چینی توسط آمریکا، گفت: این اقدام، مداخله در فعالیت رسانه‌ها در آمریکا و خیانت به تعهد واشنگتن نسبت به آزادی مطبوعات است.

وی افزود: ما قویا از آمریکا می‌خواهیم تا از این ذهنیت جنگ سرد و پیش‌داوری ایدئولوژیک دست بردارد و فورا اقدامات نادرست خود را که به نفع هیچ‌کس نیست متوقف و آن‌ها را اصلاح کند. در غیر این صورت چین مجبور خواهد شد تا واکنش قانونی لازم را به این مساله نشان دهد.  

تصمیم روز دوشنبه آمریکا برای افزودن چهار رسانه چینی دیگر به این فهرست که تاکنون نام پنج رسانه چینی در آن ثبت شده است، مستقیما مانع فعالیت روزنامه‌نگاری آن‌ها نمی‌شود اما برخی از آن‌ها ممکن است مجبور به کاهش تعداد پرسنل‌ خود در آمریکا شوند و به احتمال زیاد روابط میان این دو کشور را بیش از پیش خدشه‌دار خواهد کرد.

در حال حاضر این لیست شامل نام ۹ رسانه چینی شامل تلویزیون مرکزی چین، سرویس خبری چین، روزنامه خلق چین، روزنامه گلوبال تایمز، خبرگزاری شینهوا، شبکه تلویزیونی چاینا گلوبال، رادیو بین‌المللی چین، روزنامه چاینا دیلی و شرکت توسعه رسانه‌ای های تیان است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، با این رسانه‌های مهم دولتی چین همانند سفارتخانه‌های خارجی برخورد می‌کند به طوری که آن‌ها از این پس ملزم هستند تا فهرست جذب و تعدیل تمامی کارمندان‌شان را اعلام و اموال‌شان در آمریکا را در وزارت امور خارجه به ثبت برسانند.

پکن دفعه گذشته با لغو اعتبارنامه خبرنگاران آمریکایی روزنامه نیویورک تایمز، روزنامه وال استریت ژورنال و روزنامه واشنگتن پست که انقضای اعتبارنامه‌هایشان تا پایان ۲۰۲۰ بود، به این مساله واکنش نشان داده بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.