stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 139923
  • 04 تیر 1399 - 16:14
1
مدیرکل تعزیرات حکومتی در نشست خبری مطرح کرد:

رسیدگی به ٣ هزار پرونده در تعزیرات حکومتی/ هرگونه خرید و فروش ارز خارج از صرافی های مجاز غیرقانونی است/ با محتکران اقلام بهداشتی برخوردی قاطعانه صورت می‌گیرد

رسیدگی به ٣ هزار پرونده در تعزیرات حکومتی/ هرگونه خرید و فروش ارز خارج از صرافی های مجاز غیرقانونی است/ با محتکران اقلام بهداشتی برخوردی قاطعانه صورت می‌گیرد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: خرید و فروش هرگونه ارز خارج از صرافی‌های مجاز غیرقانونی بوده مگر از بانک مرکزی مجوز داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار فقره پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی وارد شده است.

وی افزود: صاحبان این پرونده‌ها به بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند که در حوزه کالا و خدمات ۲۰۴۶ پرونده، قاچاق کالا و ارز ۵۸۰ پرونده و بهداشت و درمان ۳۴۱ فقره پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون به ۲۰۹۰ پرونده رسیدگی شده است که ۵۰ مورد از آنها مربوط به پرونده‌های سال قبل است، در ۳ ماه اول امسال در بحث قاچاق کالا و خدمات به دلیل ممنوعیت‌های حاکم بر تردد و تعطیلی اصناف با کاهش ورودی پرونده‌ها مواجه بودیم و در بحث بهداشت و درمان به دلیل تخلفات بهداشتی افزایش پرونده‌های ورودی را در این خصوص شاهد بودیم.

شاهی با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد از تخلفات کالا و ارز در تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود گفت: از ابتدای امسال تا کنون به حدود ۳۰ فقره پرونده در حوزه مبارزه با احتکار، گران فروشی و عدم عرضه اقلام بهداشتی، رسیدگی شده است که بر این اساس حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک، ۲۰ هزار دستکش، ۵۳۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده، ۱۴ هزار ژل دست کشف شده که این اقلام تحویل معاونت غذا و دارو شده اند.

این مسئول ادامه داد: به لحاظ اهمیت موضوع بر نگهداری و احتکار این اقلام در شرایط کنونی، قاچاق کالا بوده و مجازات قاچاق کالا نیز بر آن وارد است که پرونده‌های این محتکران در سازمان در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه هر گونه خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌های مجاز، قاچاق محسوب می‌شود و کسانی که قصد چنین کاری دارند باید از بانک مرکزی مجوز داشته باشند اذعان داشت: در بحث احتکار خودرو طی ماه‌های اخیر یک پرونده تخلفاتی داشتیم که طی آن فردی ۱۵ دستگاه خودرو را در پارکینگی احتکار کرده و پرونده وی در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه افزود: پرونده خودرویی که با ۱۰ کیلوگرم طلا در پاوه کشف و ضبط شد رسیدگی و رأی زرد خورد، که در نهایت ۶۰ میلیارد ریال جزای نقدی برای فرد صادر و خودرو حامل نیز به نفع دولت مصادره شد.

شاهی در ادامه اظهار داشت: تعزیرات حکومتی یک مرجع رسیدگی کننده است و صدور حکم بوده که بازرس ندارد و مرجع بازرسی نیست و در صورت ارسال گزارش، وارد رسیدگی و صدور حکم می‌شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه مردم‌ می توانند از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، یا ارسال پیامک به شماره سامانه ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ و یا به صورت حضور شکوائیه خود را در خصوص تخلفات اطلاع رسانی کنند گفت: در نهایت ما گزارشات را دریافت کرده و مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورت مشاهده تخلف، رسیدگی لازم شکل می‌گیرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.