stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۸ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 7 June , 2024
  • کد خبر : 139935
  • 04 تیر 1399 - 16:44
2
نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان:

خانه مسافرهای غیرمجاز همدان گردن کلفت شده اند/ حرکت هتلداری به سمت ورشکستگی

خانه مسافرهای غیرمجاز همدان گردن کلفت شده اند/ حرکت هتلداری به سمت ورشکستگی
نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان ضمن ابراز گلایه مندی از این موضوع، ضمن تصریح بر این که در هتلداری هم قاچاق وجود دارد، گفت: خانه مسافرهای غیرمجاز همدان به قدری گردن کلفت شده اند که تنه بر تنه هتل ها می زنند و با هتل ها رقابت می کنند و حتی ما را به چالش کشیده اند!
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، منصور شعبانی‌جو در دومین نشست تخصصی کرونا و کسب و کارهای آسیب دیده که به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) همدان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات تالار قرآن برگزار شد، با بیان این که هتل داری علی رغم ظاهر شیک و دیدنی اش، شغل زیان آوری است، گفت: در گذشته، کمک هایی برای تکان دادن گردشگری صورت گرفت اما یک در باغ سبز را به ما نشان دادند و ما وارد این عرصه شدیم اما دیدیم از این خبرها نیست! و حال نیز ماجرای شیوع کرونا به آن وضعیت افزوده شده است.

وی با بیان این که کرونا، معضلی است که به هتلداری اضافه شده و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد، اضافه کرد: حال، می بینیم که هتلداری یک معادله چندمجهولی حل نشدنی شده است.

 نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان در ادامه، با اشاره به تعطیلی هتل ها و صفر شدن میزان مسافرهای آن ها، گفت: هتلداری به سمت ورشکستگی می رود و نیاز به کمک دارد.

شعبانی جو با بیان این که همه هزینه ها نسبت به سال گذشته حداقل دوبرابر افزایش یافته است، عنوان کرد: نرخ نامه هتل ها را با هزار مکافات را ۲۰ درصد افزایش دادیم اما امروز مجبور هستیم با ۵۰ درصد تخفیف اتاق های خود را اجاره دهیم و از آن طرف پشت سر هم قبوض اخطار برق، آب و گاز و غیرع به سمت هتل ها سرازیر شده است.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان با تاکید بر این که باید راهی پیدا کنیم تا از این وضعیت تا حدی خارج شویم و هزینه هایمان را کاهش دهیم، از تعدیل نیرو در بخش های گردشگری یاد کرد.

وی با با تأکید بر اینکه هتل ها باید به سمت کاهش هزینه ها بروند، از شورای اسلامی شهر همدان خواست تا مانند سال های گذشته، عوارض پروانه ساختمانی هتل ها را به حداقل و صفر رسانده برسانند.

شعبانی جو به خواسته مدیریت پسماند همدان مبنی بر واریز هزینه های پسماندی اشاره کرد و گفت: در این زمینه مطرح شد که این موضوع مصوبه شورای شهر است از سویی، ما را نیز محترمانه تهدید کردند و گفتند که فردی که این هزینه ها را پرداخت نکرده، بخشی از ملک او را گرفته ایم.

وی با بیان این که از شورای شهر انتظار می رود تا عوارض پسماند ما فعلاً برداشته نشود، به چالشی با نام خانه مسافرهای غیرمجاز و کارتن به دستان در همدان اشاره کرد.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان ضمن ابراز گلایه مندی از این موضوع، ضمن تصریح بر این که در هتلداری هم قاچاق وجود دارد، گفت: خانه مسافرهای غیرمجاز همدان به قدری گردن کلفت شده اند که تنه بر تنه هتل ها می زنند و با هتل ها رقابت می کنند و حتی ما را به چالش کشیده اند!

وی با تاسف ادامه داد: دستور قضایی مبنی بر جمع کردن کارتن به دست ها کارساز نبود و در این بین تنها کارتن هایشان را جمع کردند اما روند پذیرش مسافران به صورت غیرمجاز آن ها ها ادامه پیدا کرد.

شعبانی جو با تاکید بر این که مخالف فعالیت خانه مسافرها نیستیم بلکه باید ساماندهی و قانونمند کار کنند، گفت: در این بین سر هتلداران بی کلاه مانده و واقعاً شرایط نامطلوب است.

وی با تاکید بر این که وام های اعطایی با دو ماه تنفس، اگر واریز شوند، باید بلافاصله هزینه شود و فقط جای زخمش باقی خواهد ماند، گفت: کرونا دست و پای همه را بسته است و شاهدیم که یک سوم نیروهای فعال این عرصه تعدیل نیرو شده اند.

شعبانی جو ضمن ابراز ناراحتی ادامه داد: هتل ها باید هزینه های خود را مدیریت کنند و باید از طرفی انسجام مدیریتی در لایه های مختلف به وجود بیاید به نوعی که اگر تصمیمی گرفته می شود، ضمانت اجرایی داشته باشد نه این که به عنوان مثال، این مصوبه در بانک ها عملیاتی نشوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.