stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 140018
  • 04 تیر 1399 - 22:18
5
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه در نشست خبری مطرح کرد:

ثبت رایگان ازدواج در کرمانشاه برای اولین بار در کشور/ آمار بالای مطالبه مهریه در کرمانشاه نگران کننده است/ فعالیت ١۶٨ دفتر اسناد رسمی در استان

ثبت رایگان ازدواج در کرمانشاه برای اولین بار در کشور/ آمار بالای مطالبه مهریه در کرمانشاه نگران کننده است/ فعالیت ١۶٨ دفتر اسناد رسمی در استان
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار بالای مطالبه مهریه در کرمانشاه نگران کننده است گفت: برای اولین بار در کشور و بمناسبت هفته قوه قضائیه ثبت رایگان ازدواج در استان کرمانشاه اجرایی شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، امیر بشیری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد اظهار داشت: طی دوماه نخست سال مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌های دولتی و خصوصی وصول شده است که این میزان نسبت به مشابه سال قبل با کاهش مواجه بود و علت آن حسب دستور مقام معظم رهبری در جهت جهش تولید و همچنین شیوع بیماری کرونا بوده است که به واسطه آن سختگیری‌ها را کم کردیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه افزود: در سال ۹۸ تعداد ۴۷ هزار و ۱۰۵ فقره سند مالکیت کاداستری صادر شده و در سه ماهه سال‌جاری تا کنون نیز ۹ هزار و ۵۶۶ سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

وی بیان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود جهت اجرای کامل قانون کاداستر استفاده کنیم ولی متأسفانه تا کنون فقط ۱۰ درصد اسناد در استان کاداستری شده‌اند، که کمبود بودجه یکی از مهم‌ترین دلایل آن محسوب می‌شود و در صورت تأمین اعتبار سعی می‌کنیم ۷۰ تا ۸۰ درصد املاک تا پایان سال کاداستری شوند.

بشیری در ادامه گفت: مهم‌ترین برنامه باید ایجاد سامانه ثبت آنی و جمع آوری دفاتر و الکترونیکی شدن امور باشد، اکنون در استان کرمانشاه ۱۶ واحد ثبتی فعال بوده که ۱۲ مورد آن آرشیو شده و مهم‌ترین اداره‌ای هستیم که تمام فرآیندهای آن به سمت الکترونیکی شدن رفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک ادامه داد: کاهش فساد، اشتباهات و همچنین صرفه جویی در هزینه و مکان نگهداری اسناد قدیمی کاغذی از مزایای فرآیند الکترونیکی شدن ثبت و تحول در فرآیند ثبت و اسناد است.

این مسئول در ادامه با اشاره به افزایش دفاتر اسناد رسمی در استان کرمانشاه در آینده، خاطر نشان کرد: پیرو برگزاری آزمونی در این خصوص در سال ۹۷، حدود ۲۰ دفتر خانه در حال اضافه شدن به استان است که ۲ مورد آن در شهر کرمانشاه و ۱۸ مورد در شهرستان‌ها دایر خواهد شد، در حال حاضر ۱۶۸ دفتر اسناد رسمی در سطح استان داریم که ۹۸ دفتر در مرکز استان و ۶۸ دفتر در سایر شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، همچنین ۷۵ دفتر ازدواج و ۳۵ دفتر طلاق در سطح استان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: یکی از تکالیفی که قانون گذار در سالهای اخیر بر عهده اداره ثبت اسناد قرار داده، پیگیری و صدور اجراییه در خصوص مهریه است، در گذشته افراد مخیر بودند برای تقاضای صدور مهریه به ادارات ثبت و هم به دستگاه قضائی مراجعه کنند ولی در دستورالعمل جدید تقاضای صدور اجراییه به عهده ثبت اسناد قرار گرفته است و در صورتی که در این سازمان به نتیجه نرسد پس از ۶ ماه تقاضا به دادگاه ارسال می‌شود.

بشیری در ادامه اظهار داشت: متأسفانه آمار مطالبه مهریه در استان بالاست، در سال ۹۷ روزانه ۲ تقاضای مطالبه مهریه داشتیم اما متأسفانه امروز این آمار به طور میانگین روزانه به بالای ۲۵ مورد رسیده است و در سال گذشته فقط در مرکز استان ۵ هزار پرونده اجرایی در خصوص مهریه به ثبت رسیده است که این آمار بالا نگران کننده است.

مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانشاه افزود: در سه ماهه سال جاری تعداد ۲۴۰ شرکت تجاری، تعداد ۱۵ مؤسسه غیر تجاری و ۲۸ پرونده کارت بازرگانی در مراجع ثبت شرکت‌های تابعه این اداره کل به ثبت رسیده است.

وی در پایان اذعان داشت: بمناسبت هفته قوه قضائیه و برای اولین بار در کشور و به تدبیر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همچنین در جهت ترغیب و تشویق جوانان به امر ازدواج، ثبت ازدواج در دفاتر منتخب استان بصورت رایگان صورت گرفته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.