stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 140141
  • 05 تیر 1399 - 11:21
2

درخواست تولیدکنندگان انرژی آمریکایی برای کمک مالی دولت

درخواست تولیدکنندگان انرژی آمریکایی برای کمک مالی دولت

نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس نشان داد نیمی از مدیران شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز آمریکا خواستار کمک مالی دولت در پی رکود بی سابقه کسب و کارشان هستند.

قلم | qalamna.ir :

قیمت‌ها و تقاضا برای نفت بهار امسال در پی شیوع ویروس کرونا و وضع قرنطینه و جنگ قیمت نفت کوتاه مدت میان عربستان سعودی و روسیه به شدت سقوط کردند. بسیاری از شرکت‌های نفتی قدرتمند حتی پیش از سقوط اخیر قیمت‌ها و تعطیلی‌های مربوط به قرنطینه، در وضعیت نامساعدی بودند و در سراسر صنعت نفت، تولیدکنندگان شاهد سقوط رتبه اعتباری خود به دلیل نزول قیمت نفت پس از تصمیم روسیه و عربستان سعودی برای به راه انداختن جنگ قیمت در اوایل مارس بودند. بانک مرکزی آمریکا تحت فشار دولت ترامپ، در برنامه وام‌دهی خود تغییراتی داد که صنعت نفت بحران‌زده این کشور را مشمول دریافت اعتبارات مورد نیازش قرار داد.

بیش از نیمی از ۱۶۰ مدیر انرژی در مناطق تگزاس، جنوب نیومکزیکو و شمال لوییزیانا که در نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس شرکت کردند، خواستار کمک دولتی در برابر رکود اقتصادی هستند. از این عده، ۸۹ درصد کمک دریافت کرده‌اند و چهار درصد منتظر اقدام هستند.

شمار متعددی از این مدیران از کمک مالی دولتی برای جلوگیری از تعدیل مشاغل استفاده کردند و سایرین اظهار کردند جلوگیری از دریافت کمک شرکت‌هایی که مورد حمایت سرمایه‌گذاران خصوصی قرار دارند، یک مشکل برای شرکت‌های نفت و گاز است.

یکی از این مدیران گفت: ما تصور می کنیم نوسان قیمت نفت در سه سال آینده بین ۲۵ تا ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد بود بنابراین هزینه سرمایه به مدت چندین سال بسیار اندک می ماند.

طبق این نظرسنجی، ۸۲ درصد از این مدیران به دلیل قیمت‌های پایین، تولیدشان را کاهش داده‌اند اما بیش از یک سوم انتظار دارند بخشی از تولید متوقف شده را تا پایان ماه جاری ازسربگیرند. حدود ۲۰ درصد هم تولید متوقف شده را در ژوییه ازسرمی گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۴۱ درصد از مدیران انرژی آمریکایی پیش بینی کردند در سال ۲۰۲۱ به فعالیت حفاری دوران پیش از شیوع ویروس کرونا و تکمیل چاههای نفت بر می‌گردند در حالی که ۳۹ درصد بر این باور بودند که این اتفاق در سال ۲۰۲۲ یا دیرتر روی خواهد داد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.