stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 140255
  • 05 تیر 1399 - 13:52
2
لزوم استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز

لزوم استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز

لزوم استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز
استفاده از ماسک در فرودگاه شیراز اجباری شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس گفت: با هدف مبارزه با ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک در پایانه و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز الزامی شد.
رضا بدیعی‌فرد افزود: باوجود آلوده بودن کلانشهر شیراز به بیماری کرونا و حجم تردد‌های گسترده در مجموعه فرودگاه، از زمان شیوع این بیماری تا کنون تنها یک مورد مشکوک به علائم کرونا در فرودگاه گزارش شده است.
وی گفت: همه کارکنان و بهره برداران فرودگاه شامل کارکنان ۲۰ شرکت هواپیمایی، نیرو‌های پلیس، سپاه، گمرک گذرنامه، بانک، وزارت امور خارجه، نهاد ریاست جمهوری قرنطینه و کارکنان اداره کل در حوزه‌های عملیات هوانوردی و ترمینال، اداری، گروه پروازی، شرکت‌های هندلینگ، بهره‌برداران غرفه دار و و واحد‌های تجاری فرودگاه نیز باید از ماسک استفاده کنند.
مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس با بیان اینکه از دهم اردیبهشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تست تب‌سنجی در فرودگاه را حذف کرد، افزود: شرکت فرودگاه‌ها به منظور سلامتی هم وطنان در بخش ترمینال پرواز‌های خارجی دوربین‌های حرارتی نصب کرد.
بدیعی‌فرد گفت: عملیات ضدعفونی کردن ترمینال و پرواز‌های فرودگاه نیز با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر در فرودگاه شیراز انجام می‌شود.
وی با بیان این که در اردیبهشت ماه ۹۰ هزار و ۵۸۸ مسافر از فرودگاه شیراز جا به جا شده اند افزود: پرواز‌های اردیبهشت در مقایسه بافروردین ۴۳ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: در این مدت ۸۹ هزار و ۳۰۶ نفر در مسیر داخلی و هزار و ۲۸۲ نفر در مسیر خارجی سفر کردند.
بدیعی‌فرد، از افزایش ۲۹۴ درصدی بار در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ۹۹ خبر داد و گفت: در این مدت میزان بار جابه جا شده نیز در مسیر‌های خارجی و داخلی به ترتیب هزار و ۵۳۷ و ۱۹۴ تن بوده است.
فرودگاه ۸۵۰ هکتاری شهید دستغیب شیراز پس از فرودگاه مهرآباد تهران و مشهد سومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به‌طور میانگین روزانه حدود ۷۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.