stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 140330
  • 05 تیر 1399 - 18:30
4
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

آشفتگی بازار مسکن ارتباطی با دفاتر املاک ندارد/ تخفیف ۵٠ درصدی مشاوران املاک به مستاجرین و مالکین/ نرخ های سایت دیوار ساماندهی شود

آشفتگی بازار مسکن ارتباطی با دفاتر املاک ندارد/ تخفیف ۵٠ درصدی مشاوران املاک به مستاجرین و مالکین/ نرخ های سایت دیوار ساماندهی شود
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه با بیان اینکه نرخ های سایت دیوار باید ساماندهی شود گفت: آشفتگی بازار مسکن ارتباطی با دفاتر املاک ندارد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، بابک مرادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جابجایی مستاجران ممکن است باعث شیوع بیشتر بیماری کرونا شود اظهار داشت: ما مالکان را به رعایت انصاف دعوت می‌کنیم و خواستار تمدید قرارداد سال قبل و سازش کاری با مستاجران هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: موجر و مستاجرانی که توافق نامه یک ساله خود را براساس مصوبه اعلام شده تمدید کرده باشند، ۵٠ درصد از حق کمسیون مشاوران املاک به آنان تخفیف داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تنها قراردادهایی را دارای اعتبار می‌دانیم که توافق نامه پرینتی دارای هولوگرام داشته باشند بیان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دفتر در کرمانشاه دارای پروانه اتحادیه املاک هستند که از سال ۹۸ طرح قراردادهای پرینتی هولوگرام دار به اجرا درآمده و هم اکنون ۹۸ درصد دفاتر املاک نیز به هولوگرام مجهز شده اند.

مرادی درخصوص تصویب نرخ نامه جدید اجاره املاک در پنج پارامتر در ستاد فرمانداری کرمانشاه گفت: این کار در راستای جلوگیری از قیمت گذاری های خودسرانه و رعایت حال مستاجران انجام شده است که طبق نرخ نامه جدید مناطق مختلف شهر کرمانشاه به الف، ب، پ، جیم و دال تقسیم بندی و نرخ رهن هر متر خانه در این مناطق به ترتیب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، یک میلیون ، ۷۰۰ هزار ، ۵۰۰ هزار و ۴۰۰ صد هزار تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: برای تهاتر رهن با اجاره نیز به ازای هر یک میلیون تومان، ۱۷ هزار تومان یعنی بالاتر از نرخ سود یک ساله بانکی در نظر گرفته شده است و این نرخ نامه برای ساختمان هایی تا عمر پنج سال صدق می کند و از نرخ رهن و اجاره ساختمان های با عمر بیشتر، ۱۰ درصد کم می شود و روش دیگر نیز، تمدید اجاره نامه با ۲۰ درصد بیشتر از نرخ سال گذشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای این دستورالعمل، پای کار بودن مقامات استانی، دادستان، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف کننده است، هر چند که توافق بین مالک و مستاجر بالاتر از قانون بوده و این توافقات ارتباطی با دفاتر املاک ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: تعادل بازار با به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا محقق می شود، در حالی که در کشور ما مدتی خریدار و مدتی نیز فروشنده ملک کم می شود، گرانی زمین، مصالح ساختمانی، فولاد، سیمان و کارگر از جمله عوامل گرانی مسکن هستند و با تعیین نرخ نامه جدید قصد داشتیم ثابت کنیم که عامل آشفتگی بازار مسکن و گرانی آن ارتباطی با دفاتر املاک ندارد و در حقیقت صاحبان املاک تعیین کننده قیمت ها هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه، خواستار ساماندهی نرخ های سایت دیوار شد و اظهار داشت: پیشنهاد داده ایم تا خانه های خالی که نرخ نامه جدید ما را رعایت کنند از پرداخت مالیات و نیز عوارض شهرداری معاف باشند.

مرادی در پایان گفت: ۶ اکیپ بازرسی از روز شنبه بر بازار مسکن نظارت خواهند کرد و تاکنون چندین دفتر املاک به دلیل نداشتن مجوز پلمب شده اند و تا گرفتن مجوز، این دفاتر بسته باقی خواهند ماند.

گفتنی است که در این نشست پیشنهاداتی از سوی خبرنگار قلم درخصوص ارائه بسته های تشویقی جهت تمکین مالکین و مشاوران املاک به مصوبه اعلام شده بیان شد و مقرر گردید که این پیشنهادات از سوی اتحادیه مشاوران املاک و فرمانداری پیگیری گردد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.