stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 140427
  • 06 تیر 1399 - 12:38
0
مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری فارس : خدمات‌رسانی و مهاجرت معکوس به روستا‌های فارس

خدمات‌رسانی و مهاجرت معکوس به روستا‌های فارس

خدمات‌رسانی و مهاجرت معکوس به روستا‌های فارس
خدمات رسانی دولت به روستا‌های استان فارس در سال‌های اخیر باعث بازگشت روستاییان از شهر‌ها به روستاها شده است.
قلم | qalamna.ir :
مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: خدمات رسانی دولت به روستا‌های استان در سال‌های اخیر تاکنون سبب مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان از شهر‌ها به روستاهایشان شده است.
سید کمال پاک‌فطرت، افزود: علاوه بر خدمات‌رسانی به روستا‌ها و تامین امکاناتی مانند آب آشامیدنی سالم، گازرسانی، برق‌رسانی و تلفن، اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها و پرداخت تسهیلات در این زمینه سبب بازگشت بسیاری از روستاییان از شهر‌ها به روستا‌ها شد.
  • وی ادامه داد: از طریق سامانه کارا ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در چند سال اخیر به روستاییان استان پرداخت شده که تاثیر زیادی در بحث توسعه پایدار و مهاجرت معکوس داشته است.
    پاک‌فطرت گفت: پارسال ۲۰۰ میلیارد تومان به روستا‌های فارس اختصاص داده شد که این مهم نیز بیانگر توجه دولت به عمران و آبادانی روستا‌ها در کنار بحث اشتغال روستایی است.
آب رسانی وتعویض شبکه آب روستا‌ها
مدیر کل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری فارس افزود: عمر شبکه آبرسانی در اکثر روستا‌های استان در حدود ۳۰ سال است با اقدامات انجام شده در سه سال گذشته ۸۰ درصد این شبکه فرسوده دچار تغییر و تحول اساسی شد و امروز همه روستا‌های استان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.
مدیر کل دفتر روستایی و شورا‌های استانداری فارس اظهار داشت: در بحث گازرسانی نیز مجموعه اقدامات انجام شده سبب شد که امروز افزون بر ۷۰ درصد روستا‌های استان فارس از گاز برخوردار باشند و گازرسانی به روستا‌های باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.
پاک‌فطرت تعداد روستا‌های استان فارس را ۲ هزار و ۱۰۷ روستا برشمرد و گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان فارس در روستا‌های این استان زندگی می‌کنند.
او گفت: فارس یک استان پهناور و گسترده است و تعداد بالای روستا‌ها و پراکندگی آن‌ها خدمات‌رسانی را سخت می‌کند، اما در این سال‌ها شاهد بودیم که با حمایت و کمک دولت، مشارکت روستائیان، کوشش دهیاران و همراهی تمام دستگاه‌ها اقدامات و اتفاقات خوبی در روستا‌ها رقم خورده است.
هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.