stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
  • کد خبر : 141104
  • 08 تیر 1399 - 12:25
0

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در لهستان

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در لهستان

انتخابات ریاست جمهوری لهستان که در اصل برای ماه مه گذشته برنامه ریزی شده بود و به خاطر شیوع کرونا به تاخیر افتاد، امروز (یکشنبه) در این کشور برگزار شده است.

قلم | qalamna.ir :

‌به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آندژی دودا، رئیس جمهور محافظه‌کار ۴۸ ساله لهستان که مورد حمایت حزب حاکم “قانون و عدالت” قرار دارد در این انتخابات با ۱۰ کاندیدای دیگر با هدف دستیابی به یک دور پنج ساله ریاست جمهوری دیگر به رقابت می‌پردازد.

جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان دادند که به احتمال زیاد در انتخابات امروز هیچ یک از کاندیداها نخواهند توانست حد نصاب ۵۰ درصد آرا به منظور اجتناب از کشانده شدن انتخابات به دور دوم را کسب کنند که در این دو صورت دو نفر اول در تاریخ ۱۲ ژوئیه در دور دوم انتخابات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

حوزه‌های رای‌گیری تا ساعت ۹ شب به وقت محلی باز خواهند بود و انتظار می‌رود که نتایج مربوط به نظرسنجی از رای‌دهندگان به هنگام خروج از حوزه بلافاصله بعد از بسته شدن درب حوزه‌ها منتشر شوند. همچنین انتظار می‌رود که نتایج نهایی رسمی این انتخابات روز چهارشنبه منتشر شوند.

لهستان از بابت شیوع کروناویروس در آنجا وضعیتش کمی از کشورهای حوزه غرب اروپا بهتر بوده و اکثر مردم این کشور به صورت حضوری در انتخابات شرکت می‌کنند، هر چند که داشتن ماسک و رعایت اصول بهداشتی برای آنها الزامی است. هزاران تن از مردم در مناطق جنوب غربی این کشور که با آمار بالاتری درگیر بیماری کروناویروس شده‌اند هم به طور الزامی باید با رای گیری پستی در این انتخابات شرکت کنند.

تا به امروز بر اساس گزارش‌ها تعداد موارد تایید شده ابتلا به کرونا در لهستان حدود ۳۴۰۰۰ تن و تعداد مرگ ناشی از این بیماری نیز حدود ۱۴۰۰ تن بوده است.

این انتخابات در ضمن وجود یک سری اختلافات سیاسی و فرهنگی عمیق در لهستان برگزار می‌شود.

دودا که مورد حمایت حزب قانون و عدالت قرار دارد در کمپین خود عمدتا متمرکز بر حمایت از ارزشهای سنتی در این کشور عمدتا کاتولیک بوده و وعده بهبود استانداردهای زندگی و رساندن آنها به استانداردهای غربی را داده است.

در انتخابات امروز رقیب اصلی دودا، رافائل ترزاکوفسکی، همسن با وی از حزب میانه‌روی موسوم به “پلتفورم مدنی” است.

ترزاکوفسکی وعده داده که هم برنامه‌های رفاهی محبوب حزب قانون و عدالت را همچنان حفظ کند و هم هنجارهای مربوط به قانون اساسی را مجددا برقرار کند.

ترزاکوفسکی دیر هنگام وارد این رقابت انتخاباتی شد. در حالی که انتخابات در ابتدای کار برای تاریخ ۱۰ مه برنامه ریزی شده بود اما بعدا به خاطر همه گیری کرونا به تعویق افتاد.

طبق نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها، دودا در انتخابات امروز پیشتاز می‌شود اما نخواهد توانست حد نصاب ۵۰ درصد آرا برای پیروزی در دور اول را به دست بیاورد. همچنین این نظرسنجی‌ها نشان دادند که او در دور دوم رقابت دشوارتری خواهد داشت چرا که احتمالا مخالفان پیرامون نامزد رقیب او در دور دوم ائتلاف خواهند کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.