stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
  • کد خبر : 142559
  • 12 تیر 1399 - 12:40
1
امروز به صورت ویدیو کنفرانس با رییس جمهور بهره برداری از ۴ طرح آب و برق در فارس

بهره برداری از ۴ طرح آب و برق در فارس

بهره برداری از ۴ طرح آب و برق در فارس
۴ طرح بزرگ آب و برق در فارس، به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح شد.
قلم | qalamna.ir :

رئیس جمهور و معاون وزیر نیرو امروز دو طرح در حوزه آب رسانی، یک طرح در حوزه آب و یک طرح در حوزه برق را با هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه به صورت ویدئو کنفرانس در استان فارس افتتاح کردند.

  • این طرح‌ها شامل بهره برداری از مرحله نخست خط دوم آب رسانی به شیراز از سد درودزن، آب رسانی به شهر سعادت شهر، تصفیه خانه فاضلاب شماره دو شیراز و نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی لارستان  است.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره آب منطقه‌ای فارس گفت: همزمان با رشد روزافزون جمعیت و گسترش تأسیسات زیربنایی و توسعه شهری در ۲۵ سال اخیر و احتمال آلودگی و کاهش آب سفره آب‌های زیرزمینی، مطالعات توسعه برداشت آب از دریاچه سد درودزن و تصفیه و انتقال آن برای تأمین مصارف آب شهری و صنعتی شهر شیراز در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه‌ای فارس قرار گرفت.

حمیدرضا دهقانی افزود: برای انتقال آب مورد نیاز بخشی از کلان شهر شیراز، مطالعه و اجرای خط دوم آب رسانی به شهر شیراز از سد درودزن با استفاده از توان و پتانسیل شرکت‌های داخلی و عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۰ آغاز شد.

وی گفت: این طرح بزرگ شامل خط لوله، ایستگاه پمپاژ، ساخت مخازن سه گانه، و حفرتونل به طول ۵ کیلومتر است که مرحله نخست آن به ظرفیت ۷۵۰ لیتر بر ثانیه بهره برداری شد.

دهقانی افزود: این طرح تاکنون  بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه‌ داشته است و امیدواریم با تأمین اعتبار، با ظرفیت کامل سه مترمکعب بر ثانیه  به بهره برداری برسد.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره آب منطقه‌ای فارس گفت:ظرفیت بالا و ارتفاعات صعب العبور سبب احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در مقیاس بزرگ و در بخشی دیگر از مسیر ایجاد تونلی به طول ۵ کیلومتر شد.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره آب منطقه‌ای فارس افزود: مرحله نخست طرح آب رسانی به شهر‌های سعادت شهر و ارسنجان که از سال ۹۵ آغاز  شده و شامل آب رسانی به سعادت شهر است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب آب آشامیدنی این شهر را تأمین می‌کند.

دهقانی گفت: این طرح با اعتباری افزون بر ۳۹ میلیاردتومان اجرا شده است.

وی گفت: برای افتتاح مرحله دوم این طرح شامل آب رسانی به ارسنجان، در صورت تأمین اعتبار۵۰ میلیارد تومانی، تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.

 با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شماره دو شیراز در طول شبانه روز افزون بر ۱۰۰ هزار مترمکعب آب به ظرفیت این تصفیه خانه اضافه می شود و در حدود ۱۸۰ هزار خانوار شهر شیراز از آن بهره مند خواهند شد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.