stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 143863
  • 16 تیر 1399 - 22:20
2

مصرف بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در جایگاه‌های CNG کردستان

مصرف بیش از ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در جایگاه‌های CNG کردستان

ایسنا/کردستان به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، برنامه‌ریزی های انجام شده در حوزه CNG ، سرمایه گذاری در زمینه احداث جایگاه های عرضه و روی آوردن مردم به استفاده از این سوخت ارزان قیمت و پاک نشانه اهمیت گاز طبیعی در حوزه حمل و نقل است که در نهایت منجر به کاهش مصرف بنزین خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اهمیت گاز طبیعی در صنعت حمل و نقل اظهار کرد: تقاضا برای انرژی در طول چند دهه گذشته افزایش بی سابقه ای یافته است که در بخش حمل و نقل نیز پس از نصب موتورهای گاز سوز روی خودروها، صنعت گاز طبیعی نقش بسیار مهمی در تامین سوخت بخش حمل و نقل ایفا می کند .

وی عنوان کرد: مزایای اقتصادی و زیست محیطی استفاده از گاز طبیعی نسبت به سایر سوخت های فسیلی و توسعه تکنولوژی مایع سازی گاز مورد توجه واقع شده است که نشان اهمیت گاز طبیعی در تمامی بخش ها دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص تعداد جایگاه‌های CNG در استان افزود: در حال حاضر ۵۲ باب جایگاه در سطح استان کردستان وجود دارد که پراکندگی آن‌ها در شهرستان های سنندج  ۱۵ جایگاه، سقز ۸ جایگاه، بانه ۴ جایگاه، دیواندره ۴ جایگاه، بیجار ۳ جایگاه، مریوان ۴ جایگاه، کامیاران ۴ جایگاه، قروه ۳ جایگاه، دهگلان ۲ جایگاه، سروآباد ۲ جایگاه و در شهرهای دزج و سریش آباد شهرستان قروه و موچش شهرستان کامیاران نیز هرکدام یک جایگاه در حال ارائه خدمات است.

وی با اشاره به مصرف خرداد ماه جایگاه های CNG استان بیان داشت : با جمع آوری مصرف در ۴۹ جایگاه فعال در سطح استان کردستان کنتورهای نمایشگر عدد ۱۴ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۶۶۰ متر مکعب را نشان می دهد که با مقایسه با مصرف سال گذشته نشانگر افزایش مصرف گاز طبیعی در این بخش است .

وی یادآور شد : در خرداد ماه سال ۹۸ مصرف کل جایگاه های CNG استان ۱۳ میلیون و ۶۲۶ هزار متر مکعب بوده است

لازم به ذکر است در خرداد ماه از تعداد ۵۲ جایگاه موجود در استان کردستان مصرف ۴۹ جایگاه ثبت و ۳ جایگاه مصرفی نداشته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.