stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 146197
  • 23 تیر 1399 - 13:24
3
فرماندار آوج:

سمن‌ها روایتگر تکثر فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند

سمن‌ها روایتگر تکثر فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند
فرماندار آوج گفت: سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) با کارکردهای متنوع روایتگر تکثر فرهنگی و اجتماعی در بطن جامعه به شمار می‌روند و باید به تقویت آنها پرداخت.
قلم | qalamna.ir :

نصرت اله علیرضایی روز دوشنبه در نشست کمیته اجتماعی و فرهنگی،خانواده و بانوان و سلامت شهرستان آوج که با حضور مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری برگزار شد،افزود: حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه بسیار وسیع، متنوع و متکثری است که با نظام های ارزشی و هنجاری متفاوتی در آن مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس اختلاف نظر و نگرش در این حوزه بسیار زیاد است و تا رسیدن به یک وضعیت و شرایط پایدار راه بلندی در پیش داریم.

فرماندار شهرستان آوج گفت: باید توجه داشت در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی حداقل با ۲ شکاف ارزشی بین نسل قدیم و جدید از یک سو و تعارض و اختلاف بین ارزش ها و هنجارهای رسمی و غیررسمی در جامعه مواجه هستیم.

علیرضایی اظهار داشت: ارزش ها و خوب و بدهای جوانان با والدین متفاوت است و از سوی دیگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی بین نگاه مسوولان،مدیران و تریبون های رسمی با آن چه که در بطن و متن جامعه جاری و ساری است که اگر نگوییم تعارض اما حداقل می توان عنوان کرد اختلاف و چندگانگی وجود دارد.

وی افزود: برای برون رفت از این فضا یکی از اقدامات اساسی این است که دولت و حاکمیت،به کار بستر سازی و تسهیل قوانین و روند ها بپردازد و اجرای برنامه ها را به سمن ها و سازمان های مردم نهاد که نبض فرهنگی و اجتماعی را در اختیار دارند،واگذار کند.

فرماندار آوج با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد بهترین روایتگر تکثر فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه هستند،در ادامه تصریح کرد:در طول یکسال گذشته سعی کردیم راه اندازی سازمان های مردم نهاد شهرستان را در دستور کار قرار دهیم که در همین راستا در حال حاضر تشکیل پنج سازمان مردم نهاد در مراحل پایانی خود قرار دارد.

وی اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان ظرف ۱۰ روز آینده برنامه های پیشنهادی و اولویت های خود را که احساس می کنند اجرای آنها یک ضرورت است را به فرمانداری ارسال کنند.

علیرضایی همچنین گفت: راه اندازی کمپ معتادین، مرکز مشاوره ژنتیک و دفتر تسهیل گری با محوریت سمن ها از جمله برنامه ها و اولویت های شهرستان آوج به شمار می رود که در حال پیگیری است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.