stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 146300
  • 23 تیر 1399 - 18:22
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

دشمنان برای تغییر فرهنگ یک کشور از راه تغییر پوشاک وارد می‌شوند

دشمنان برای تغییر فرهنگ یک کشور از راه تغییر پوشاک وارد می‌شوند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: دشمنان برای تغییر فرهنگ یک کشور از راه تغییر خوراک، معماری و بحث پوشاک وارد می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، بهرام فاضلی‌ زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: پوشش در فرهنگ ایران اسلامی مفهوم خاص خود را دارد و همواره عفاف و حجاب در آن رعایت شده به طوریکه در تمام آثارهای تاریخی به جامانده چه به صورت مصور در دیواره‌ها و چه مکتوب، معمولا پوشش وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل پذیرفتن پوشش در فرهنگ ما پذیرفته شده است افزود: یکی از پوشش‌های معروف استان، لباس کردی و محلی است که با پوشش اسلامی و مقوله عفاف و حجاب کاملا هم‌خوانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: برای تغییر فرهنگ یک کشور معمولا از راه تغییر خوراک، معماری و بحث پوشاک وارد می‌شوند، واقعیت این است که از سوی بیرون کشور هجمه‌های فراوانی برای تغییر پوشش و تغییر فرهنگی جامعه وارد می‌شود و در این زمینه وارداتی را به کشور دارند.

فاضلی پوشش هر جامعه را بیانگر هویت فرهنگی آن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در ایران خوشبختانه شرایط در این راستا خیلی حادی نیست، باید با شرایط روز و تلفیقی از خواسته‌های ذهنی مردم به خصوص جوانان با حفظ فاکتور مهم عفاف و پوشندگی طراحی های را در مد لباس انجام داد.

وی تصریح کرد: نقش فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهم عنوان است و باید از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای پر کردن ذهن مخاطب با رعایت تفکر و ضوابط ایرانی در بحث مد و لباس استفاده کرد.

این مسؤل در پایان تصریح کرد: امیدواریم با حمایت از تولید کنندگان و ایده‌پردازان خواسته‌های ذهنی مردم به خصوص جوانان فراهم شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.