stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 146490
  • 24 تیر 1399 - 13:07
2

۶ سمن در شهرستان آوج برای نخستین بار تاسیس شد

۶ سمن در شهرستان آوج برای نخستین بار تاسیس شد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای اولین بار و در دولت تدبیر و امید، ۶ سمن (سازمان مردم نهاد) جوان در شهرستان تازه تاسیس آوج ایجاد و راه اندازی شده است.
قلم | qalamna.ir :

مریم بیدخام روز سه‌شنبه با بیان اینکه پیش از این آوج از وجود سمن محروم بود، اظهار داشت: تاسیس ۶ سازمان مردم نهاد برای رفع مشکلات اشتغالزایی، گردشگری، توانمندسازی اقشار و کاهش آسیب‌های اجتماعی اتفاق بسیار مبارکی در سال جاری است که می‌تواند به توسعه و رونق آوج در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی شتاب دهد.

این مسوول گفت: سمن ها می توانند در بالفعل کردن ظرفیت های گردشگری این شهرستان و تقویت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در آوج بسیار موثر عمل کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز آوج دستیابی به توسعه پایدار و رونق گردشگری است و در این راستا می‌توان با راه اندازی بازارچه دائم صنایع دستی و سوغات در کاروانسرای شاه عباسی که ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر به شمار می رود، به کسب و کارهای بانوان هنرمند این منطقه رونق بخشید.

بیدخام به آمار بالای سالمندان در این منطقه و مهاجرت جوانان به شهرهای اطراف اشاره کرد و گفت: با آموزش و تشویق جوانان به راه اندازی خانه های بوم گردی در این مناطق روستایی می‌توان علاوه بر جذب توریست و اشتغالزایی از مهاجرت بی‌رویه جوانان جویای کار به شهرهای همجوار جلوگیری کرد.

این مسؤول افزود: به منظور کنترل و کاهش طلاق قرار شد تا سامانه تصمیم در این شهرستان توسط بهزیستی راه‌اندازی شود و همچنین با هدف کنترل و کاهش اعتیاد مقرر شد در کم ترین زمان ممکن مرکز اقامتی بهبود معتادان یا کمپ ترک اعتیاد تاسیس شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مورد نیاز در این شهرستان افزایش مشارکت گروه‌های مرجع از جمله معتمدین و روحانیون نسبت به آگاه سازی خانواده‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت توانمندسازی خانواده ها است.

آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.