stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 149790
  • 02 مرداد 1399 - 16:47
1
فرماندار شهرستان قصرشیرین خبر داد:

مرز رسمی خسروی برای مبادلات تجاری بازگشایی شد

مرز رسمی خسروی برای مبادلات تجاری بازگشایی شد
فرماندار قصرشیرین گفت: مرز رسمی خسروی در این شهرستان امروز (پنجشنبه دوم مرداد ماه) برای انجام فعالیت‌های تجاری و صادرات کالا به حوزه حکومت مرکزی عراق بازگشایی شد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، مرادعلی تاتار اظهار داشت: مرز خسروی به دلیل شیوع بیماری کرونا از سوی طرف عراقی بسته شده بود که با توافق صورت گرفته از امروز باز هم مبادلات تجاری و صادرات کالا از این مرز از سرگرفته می شود.

وی افزود: همچنین پیش تر تردد افراد دو تابعیتی از مرز خسروی لغو ممنوعیت شد و این مرز برای دو تابعیتی ها (عراقی- ایرانی) باز است.

فرماندار قصرشیرین ادامه داد: دستگاه های مستقر در مرز آماده خدمات رسانی به تجار هستند و تردد دو تابعیتی ها نیز از این مرز با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهرستان مرزی قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۸، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و عملیات ساخت پایانه بین المللی این مرز به عنوان بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه از سال ۷۷ آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.