stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 150742
  • 05 مرداد 1399 - 17:25
2

حمایت رهبر قبطی‌های مصر از مداخله نظامی این کشور در لیبی

حمایت رهبر قبطی‌های مصر از مداخله نظامی این کشور در لیبی

رهبر قبطی‌های مصر و پاپ کلیسای ارتدوکس این کشور تاکید کرد، مصر در دوره کنونی در سطوح جغرافیایی، منابع شرق دریای مدیترانه و تروریسم داخلی با چالش‌های غیرعادی مواجه است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، پاپ تئودوروس دوم، پاپ کلیسای ارتدوکس مصر در مصاحبه تلویزیونی خاطرنشان کرد: به طور کلی جنگ‌ها در هر چیزی و در هر اموری خساراتی را به دنبال دارند، ما دعا می‌کنیم که چنین اتفاقی نیفتد اما در صورت لزوم حفاظت از کشور، ارتش مصر آماده جنگ است.

پاپ تئودوروس دوم همچنین تصریح کرد، مصر هیچ وقت به تعدی فکر نمی‌کند بلکه قدرت ارتش مصر در راستای حفظ میهن است، ارتش مصر همانطور که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور گفته، بادرایت است و می‌داند چه زمانی دست به کار شود و چه زمانی پیش برود و همه این اقدامات به خاطر دستیابی به حق انجام می‌شود.

پیشتر پارلمان مصر با اعزام نیروهای مصری به خارج از مرزها برای دفاع از امنیت ملی این کشور موافقت کرده بود.

رئیس جمهوری مصر پس از درخواست پارلمان لیبی برای دخالت نظامی در این کشور گفته بود که کشورش برای مقابله با هرگونه تهدید مستقیم علیه امنیت ملی مصر و لیبی دست روی دست نمی‌گذارد. 

در مقابل ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: هرگونه استقرار نیروهای مصر در لیبی موجب کارشکنی در تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها می‌شود و این اقدام برای قاهره پرمخاطره خواهد بود. به اعتقاد من این اقدام “ماجراجویی نظامی خطرناکی” برای مصر است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.