stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ دی , ۱۴۰۳ Thursday, 26 December , 2024
  • کد خبر : 151122
  • 06 مرداد 1399 - 17:21
7
یادداشت:

مهندسی ترافیک دراختیار پلیس نیست/ نباید چوب ترافیک را پلیس بخورد

مهندسی ترافیک دراختیار پلیس نیست/ نباید چوب ترافیک را پلیس بخورد
کرمانشاه/ قلم: ترافیک یک امر طبیعی است و بر اساس محورها و ظرفیت‌ها، ترافیک بوجود می‌آید، به همین دلیل بوجود آمدن ترافیک سالم به شریان سالم و عاری از هرگونه عیب و نقص نیازمند است.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، سرهنگ غلامی رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمانشاه در یادداشتی نوشت: ایجاد یک ترافیک روان بستگی به رانندگی صحیح از سوی رانندگان دارد، در نتیجه باید بحث آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات را بعنوان اصول مهندسی ترافیک در نظر گرفت، اجرای مقررات در بحث ترافیک به پلیس مربوط می‌شود و دو اصل دیگر به سازمان‌های دیگر مربوط می‌شود که بایستی پاسخگوی عملکرد خود باشند.

بنابراین مهندسی ترافیک در اختیار پلیس نیست و تنها پلیس پیشنهاد دهنده است و امروز شاهد هستیم که برخی از این مهندسی‌هایی که اعمال می‌شوند نه تنها بازکننده گره ترافیکی نیستند، بلکه خود باعث گره خوردن ترافیک نیز می‌شوند.

من به عنوان یک پلیس در پاسخ به راننده‌ای که قصد مراجعه به مراکز درمانی (مطب‌های خصوصی سطح شهر) را دارد و به من مراجعه می‌کند و می‌پرسد که پارکینگ کجاست؟ و من باید کجا خودروم را پارک نمایم؟ چه جوابی باید بدهم؟

بنابراین برای حل معضل پیچیده ترافیک نباید فقط از پلیس انتظار داشته باشیم چرا که پلیس به تنهایی قادر به حل این معضل نیست و دیگر دستگاه‌هایی که تعداد آنها حدود ۳۵ دستگاه و نهاد می‌شود بایستی همگام با پلیس وارد عمل شده و به وظایف خود عمل نمایند.

اکنون هراز چندگاهی در سطح شهر حفاری‌هایی توسط ادارات ذیربط صورت می‌‌گیرد آیا اینها گره ترافیکی ایجاد نمی‌کند؟ این منصفانه نیست که برخی دستگاه‌ها با انجام کارهای عمرانی به مردم آمار خدمات خود را ارائه دهند و به عمد با بستن خیابان‌ها و معابر شهری بر روی شهروندان در اجرای طرح‌های خود پلیس را مقصر بدانند.

لذا پلیس نباید چوب اشکالاتی که در مهندسی ترافیک وجود دارد را بخورد، در اجرای طرح زوج و فرد کردن برخی معابر شهری پای تمام افسران جزء و درجه‌داران و سربازان وظیفه راهنمایی و رانندگی تاول زد اما کسی قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از آن نیز به ما خسته نباشید هم نگفت که البته نیازی به این کار هم نبود این در صورتی است که می‌توان همین کار نظارتی را با کمک تجهیزات ترافیکی از جمله دوربین های کنترل تخلفات انجام داد.

امروزه دولت و مردم بهای سنگینی را در اثر تصادفات و خسارت ناشی از ترافیک را می پردازند و میزان قابل توجهی از بودجه ممالک مختلف را بلعیده و میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات و ترافیک وسائط نقلیه اکنون رقمی بیش از کشتار میادین نبرد را در جهان دارا است که به عقیده اینجانب در هیچ تصادفی در رانندگی امر اتفاقی و تصادفی نیست، بلکه مولود علل و عواملی هستند که توسط سه عامل ترافیک یعنی وسیله نقلیه، انسان و راه بوجود می‌آید که بنظر می‌رسد آنهایی که دغدغه کاهش تصادفات و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از آن را دارا هستند بایستی در سه زمینه فوق به صورت جدی وارد عمل شده که برقراری و تداوم نظم مطلوب در ترافیک عبور از جاده‌ها و دستیابی به یک سطح قابل قبول در ایمنی تردد جاده‌ای نیز به کمک آموزش و استفاده مناسب از علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی سواره‌روها و ارتقاء اطلاعات مورد نیاز استفاده‌ کنندگان از راه نیز هست که خود بخش مهمی از مجموعه عملیات راهداری در راستای اهداف ایمنی به منظور هدایت رانندگان محسوب می‌گردد.

سرهنگ دوم کیومرث غلامی
رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.