stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 151404
  • 07 مرداد 1399 - 13:55
1

شهرداران ۶ شهر آمریکا از کنگره خواستند اعزام ماموران فدرال به شهرها را ممنوع کند

شهرداران ۶ شهر آمریکا از کنگره خواستند اعزام ماموران فدرال به شهرها را ممنوع کند

شهرداران پورتلند و پنج شهر دیگر آمریکا از کنگره این کشور خواستند استقرار ماموران مسلح امنیتی فدرال را در شهرهایی که خواستار حضورشان نیستند، غیرقانونی کند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از پایگاه هیل، شهرداران این شهرها شامل پورتلند، سیاتل، شیکاگو، کانزاس سیتی، آلبوکرکی و واشنگتن در نامه‌ای به رهبران مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کردند: استفاده فاحش این دولت از نیروهای فدرال در شهرها در ضمن اعتراض مقامهای محلی نباید هرگز دوباره اتفاق بیفتد.

تد ویلر، شهردار پورتلند و جو آن هاردستی، کمیسیونر این شهر بعدا خواستار نشستی با چد وولف، وزیر موقت امنیت داخلی آمریکا با هدف بحث بر سر یک آتش بس و خروج نیروهای فدرال از پورتلند شدند.

یک مقام آمریکایی اظهار کرد، ماموران مسلح فدرال تا زمانی که حملات در شهر پورتلند به ساختمان دادگاه فدرال متوقف نشود باقی می‌مانند و ممکن است به زودی ماموران بیشتری هم اعزام شوند.

بیلی ویلیامز، دادستان آمریکایی گفت: این که به افسران فدرال بگوییم آنجا را در ضمن تداوم حملات به اموال و پرسنل فدرال ترک کنند، راه حل نیست. ما این ساختمان را بدون محافظ نمی‌گذاریم تا افرادی که نیت نابود کردنش را دارند آن را نابود کنند.

پیتر شین، پروفسور حقوق دانشگاه دولتی اوهایو به سی بی اس نیوز تصریح کرد، ماموران فدرال باید تنها زمانی در شهرهای آمریکا مستقر شوند که مقامهای محلی این شهرها از آنها برای اعمال قوانین محلی دعوت کرده باشند.

وی عنوان کرد: سازمانهای فدرال اختیارات فراگیر بر طبق قانون اساسی ندارند که به فرستادن افسران فدرال برای کمک به اعمال قانون محلی اقدام کنند.

ویلیامز که دفترش در داخل ساختمان دادگاه محل مناقشه در پورتلند است، از معترضان آرام و رهبران اصناف و گروه‌ها و مذاهب خواست اجازه ندهند در حضور آنها خشونتی رخ دهد و قبل از شروع خشونت مرکز شهر را ترک کنند. او گفت که ماموران فدرال ۸۳ تن را دستگیر کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.