stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 153279
  • 13 مرداد 1399 - 12:25
3

ادعاهای پر آب و تاب ترامپ درباره کاهش قیمت دارو و تاثیر هیدروکسی کلروکین

ادعاهای پر آب و تاب ترامپ درباره کاهش قیمت دارو و تاثیر هیدروکسی کلروکین

رئیس جمهور آمریکا ادعاهای پر آب و تابی را درباره کاهش شدید قیمت دارو و تاثیر درمانی برای بیماری کووید ۱۹ که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد، مطرح کرد.

قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی تاکید کرد که قیمت دارو را تا ۵۰ درصد کاهش خواهد داد. این خیلی بعید است. اجرایی شدن اقداماتی که ترامپ ماه گذشته اعلام کرد زمان می‌برد و تاثیرات آن نامشخص است. جاه‌طلبی و بلندپروازی این اقدامات همچنین از برنامه‌ای که توسط نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده، کمتر است.

ترامپ در روزهای اخیر در سری توییت‌هایی در این باره نوشته است: هنگامی که می‌بینید شرکت‌های دارویی تبلیغات تلویزیونی گسترده‌ای علیه من درست کرده‌اند، آنچه آنها می‌گویند را فراموش کنید چرا که حرف‌های آنها دروغی بیش نیست و می‌دانید که قیمت دارو به شدت رو به کاهش است.

وی افزود: ما قصد داریم قیمت دارو را تا ۵۰ الی ۶۰ و حتی ۷۰ درصد کاهش دهیم.

ترامپ در توییت دیگری گفت: هیچ رئیس جمهور دیگری قادر نخواهد بود کاری که من انجام می‌دهم را انجام دهد!

در همین حال، ترامپ بار دیگر مدعی شد که هیدروکسی کلروکین یک داروی مطمئن و موثر در درمان کووید ۱۹ است؛ ادعایی که توسط برت ژوا، معاون وزیر بهداشت و مسئول ارشد تست کرونا در دولت ترامپ به شدت رد شده است.

برت ژوا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی در اظهاراتی کاملا متفاوت با اظهارات ترامپ گفت: در ابتدا هیدروکسی کلروکین خیلی امیدبخش دیده می‌شد اما در حال حاضر پنج مطالعه صورت گرفته درخصوص تاثیر این دارو بر کووید ۱۹ کشف کردند که این دارو به بیماران کووید ۱۹ کمکی نمی‌کند. در حال حاضر پنج آزمایش مختلف صورت گرفته که نشان می‌دهد داروی هیدروکسی کلروکین هیچ تاثیری درمانی بر بیماری کووید ۱۹ ندارد. به همین خاطر در حال حاضر ما مصرف این دارو را به عنوان یک درمان برای این بیماری توصیه نمی‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه مصرف استروئیدها کاهش ۳۰ درصدی در میزان مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را نشان داده‌اند، گفت: تحقیقات درخصوص پلاسمای ایمنی و واکسن‌ها بسیار امیدبخش بوده‌اند.

برت ژوا تاکید کرد: مصرف هیدروکسی کلروکین باید توسط پزشک تجویز شود و بعید می‌دانم که اکثر پزشکان مصرف این دارو را در درمان کووید ۱۹ تجویز کنند.

وی افزود: ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که طبق آن یک پزشک برای یکی از بیماران خود مصرف هیدروکسی کلروکین را تجویز کند اما فکر می‌کنم اکثر پزشکان با سند و مدرک پیش می‌روند و آنچه در توییتر و جاهای دیگر گفته می‌شود، تاثیری بر آنها نخواهد گذاشت.

ژوا از دولت آمریکا خواست گمانه‌زنی درباره هیدروکسی کلروکین را کنار بگذارد و درباره آنچه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موثر است از جمله استفاده از ماسک، اجتناب از تجمع، اجتناب از بیرون رفتن از خانه و شستن مرتب دست‌ها صحبت کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.