stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 153791
  • 14 مرداد 1399 - 17:50
1
عضو شورای شهر کرمانشاه:

تمامی اقامتگاه های شهر کرمانشاه از پرداخت عوارض معاف هستند/ باید کرمانشاه را بعنوان شهر خلاق غذا به جهان معرفی کنیم/ کریدور گردشگری غرب کشور باعث رخ دادن اتفاقات خوبی خواهد بود

تمامی اقامتگاه های شهر کرمانشاه از پرداخت عوارض معاف هستند/ باید کرمانشاه را بعنوان شهر خلاق غذا به جهان معرفی کنیم/ کریدور گردشگری غرب کشور باعث رخ دادن اتفاقات خوبی خواهد بود
کرمانشاه/قلم: عضو شورای شهر کرمانشاه، با بیان اینکه کریدور گردشگری غرب کشور در توسعه گردشگری و اقتصادی بسیار مهم است، از معافیت عوارض اقامتگاه های گردشگری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

سید پیمان موسوی در گفت و گو با خبرنگار قلم در کرمانشاه اظهار داشت: در بحث کریدور گردشگری فرهنگی تاریخ تمدن ایران، ماه گذشته جلسه ای با حضور معاونان فرهنگی سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج در دفتر سازمان یونسکو تشکیل شد و پیشنهاد ایجاد این کریدور را ارائه کردیم و خوشبختانه مورد قبول قرار گرفت.

وی افزود: اکنون مثلث گردشگری که در ایران وجود دارد بین شیراز، اصفهان و یزد است، تاریخ تمدن اصفهان به چهار صد سال پیش باز برمیگردد یعنی قبل از اسلام، اما آن پتانسیلی که در کرمانشاه وجود دارد همچون بیستون که از حکومت مادها نوشته هایی وجود دارد تا حکومت هخامنشی و ساسانی ادامه داشته که از یک قدمت هفت هزار ساله برخوردار است، یا هگمتانه همدان به نوبه خود قدمت ۶ هزار ساله دارد و اینها باعث شد که یک پتانسیلی را ایجاد کنیم که می توانیم جهانیان، سایت های گردشگری و توریست های خارجی را به سمت کرمانشاه جذب کنیم و امیدواریم این تفاهم نامه ای که بسته شد موجب خیر و برکت شود و بتوانیم جایگاه واقعی و پتانسیلی که در این سه شهر وجود دارد را به مرحله ورود برسانیم.

عضو شورای عالی استان ها بیان کرد: این اقدام باعث می شود که مردم این سه شهر به خصوص کرمانشاه یک هویت گمشده را پیدا کنند و وقتی گردشگرها به شهر یا کشور خود باز می گردند از کرمانشاه تعریف کنند.

موسوی ادامه داد: با حضور دبیرکل کمیسیون یونسکو در کرمانشاه و بازدید ایشان از آثار تاریخی، کرمانشاه را به رخ وی کشاندیم تا به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند و ایشان نیز قول دادند آئین نوروزی باستانی که قرار بود در شیراز و اصفهان اجرا شود، با پیگیری های خود، در کرمانشاه این برنامه انجام شود که زمینه ساز اتفاق‌های خوبی است و در اقتصاد مردم در ناوگان حمل و نقل و خیلی از موضوعات دیگر تاثیر گذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم با تنوع غذایی زیادی که وجود دارد، کرمانشاه را همچون شهر خلاق غذا به جهان معرفی کنیم و این را در سازمان یونسکو به ثبت برسانیم که بتوانیم توجه جهانیان را به سمت کرمانشاه سوق بدیم.

عضو شورای شهر کرمانشاه در پایان و درخصوص اقدامات شورای شهر در رفع مشکلات حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: هفته گذشته در شورای شهر تمام اقامتگاه های عمومی را از پرداخت هرگونه عوارض شهرداری معاف کردیم و اکنون هر شخصی که در زمینه اقامتگاه بخواهد قدمی بردارد و خانه های سنتی را احیا کنند از هرگونه عوارض معاف است.

قلم: تفاهم نامه کریدور گردشگری غرب کشور روز گذشته با حضور شهرداران سه شهر کرمانشاه، همدان و سنندج و با تلاش های سید پیمان موسوی عضو شورای شهر کرمانشاه به امضاء رسید.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.