stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 153912
  • 15 مرداد 1399 - 10:05
2
رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر همدان اعلام کرد:

شکل‌گیری مثلت زاگرس‌نشینان برای اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های گردشگری

شکل‌گیری مثلت زاگرس‌نشینان برای اشتراک‌گذاری ظرفیت‌های گردشگری
قلم/ همدان: رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: توافقنامه همکاری مشترک گردشگری 3 شهر همدان، کرمانشاه و سنندج به امضای شهرداران این شهرها رسید تا ضمن شکل‌گیری مثلت زاگرس‌نشینان، ظرفیت‌های گردشگری 3 استان به اشتراک گذاشته شود و مظلومیت گردشگری غرب کشور از بین برود.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، حسین قراباغی در نطق پیش از دستور صحن شورا ضمن تبریک فرارسیدن هفته خبرنگار و با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری شهرداران شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج با محوریت ایجاد مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران؛ گفت: سال گذشته مبحث مسیر گردشگری غرب کشور با محوریت بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری موجود در کمیسیون تخصصی اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای شهر همدان آغاز شد که مورد حمایت اعضای شورا قرار گرفت؛ از این‌رو دبیرخانه مشترک ۳ شهر شکل گرفت که ضمن پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد توافق‌نامه‌ای در بحث بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری و… داشته باشیم.

وی افزود: در نشست زاگرس‌نشینان به میزبانی شهرداری کرمانشاه با همراهی تعدادی از اعضای شورای شهر همدان، روسای کمیسیون‌های تخصصی گردشگری شوراها، شهرداران، معاونان مدیر ارشد استان کرمانشاه و با حضور دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو برای ثبت مسیر گردشگری به‌عنوان ۳ شهر خلاق موسیقی، خوراک و صنایع‌دستی به‌منظور توسعه گردشگری شهری، تفاهم‌نامه امضا شد.

قراباغی ادامه داد: این طرح با امضای توافق‌نامه بین شهرداران به صورت رسمی آغاز شد و مقرر شد در برنامه عملیاتی ۶ ماهه، مقدمات کار در دو بخش کرونازیستی و پساکرونا به‎منظور پایه‌گذاری این مسیر، پیگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه ثبت مسیر گردشگری، رویداد مهمی است که موجب می‌شود غرب کشور مورد توجه گردشگران قرار گیرد؛ معتقد است: ارتقا و رونق صنعت گردشگردی یکی از مهمترین مباحث در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان؛ ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور را رویداد مهمی برشمرد و افزود: این مهم تأثیر به‌سزایی در ارتقای صنعت گردشگری شهری برای همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و همچنین شهرهای سنندج و کرمانشاه خواهد داشت.

قراباغی همچنین گفت: در این تفاهم‌نامه؛ تبادل فضاهای تبلیغاتی، برگزاری دیدارهای مشترک و احیای منطقه گردشگری غرب کشور توسط همدان، کرمانشاه و سنندج پیش‌بینی شده است که امیدواریم با هم افزایی و همگرایی از این ظرفیت بالقوه و بالفعل بهره‌مند شویم.

وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی یونسکو در منطقه غرب کشور، لزوم برندسازی، تمرکز بر برنامه‌های مرتبط با نوروز و جاده ابریشم، ایجاد جاذبه‌های ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مشترک ۳ شهر غرب کشور، تعریف زنجیره تجاری‌سازی و شناسایی بازارهای هدف فعالان گردشگری را جمله مفاد تفاهم‌نامه اعلام کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در پایان از رونمایی نرم‌افزار زاگرس‌نشینان توسط موسسه هنروران که شرکت همدانی است، به‌منظور معرفی غرب کشور به‌عنوان مقصد سفر گردشگران، خبر داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.