stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 15595
  • 29 آبان 1394 - 11:41
2

مرگبارترین گروه تروریستی جهان را بشناسید

موسسه صلح و علوم اقتصادی مرگبارترین گروه تروریستی در جهان را معرفی کرد.

قلم | qalamna.ir :

موسسه صلح و علوم اقتصادی، گروه شبه نظامی بوکو حرام را مرگبارترین گروه تروریستی در جهان اعلام کرد.
این موسسه در گزارشی اعلام کرد بوکو حرام در سال ۲۰۱۴ میلادی هفت هزار و ۵۱۲ نفر را کشته که این تعداد ۳۰۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۳ میلادی بوده است.

بر اساس این گزارش داعش بیش از هر گروه تروریستی دیگری توجه رسانه ها را به خود جلب کرده اما سال گذشته میلادی شش هزار و ۷۳ نفر را کشته که این تعداد کمتر از آمار کشتارهای گروه بوکو حرام بوده است.
در عین حال، شبه نظامیان فولانی نیجریه در سال ۲۰۱۴ میلادی هزار و ۱۲۹ نفر را کشته اند که این تعداد ۶۳ نفر بیشتر از سال ۲۰۱۳ میلادی بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز بوکو حرام را در فهرست گروههای تروریستی خارجی قرار داد.

بوکو حرام ماه مارس به پیروی از گروه داعش متعهد و به متحد این گروه در غرب آفریقا تبدیل شد.

در گزارش موسسه صلح و علوم اقتصادی، حملات گروههای شبه نظامی در جهان در مقایسه با سال قبل از آن، هشتاد درصد افزایش داشته که این میزان افزایش در ۱۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

در سال ۲۰۰۰ میلادی ، سه هزار و ۳۲۹ نفر در حملات شبه نظامیان کشته شدند در حالی که در سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد کشته ها در این حملات با نه برابر افزایش به ۳۲ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.
اغلب این حملات در پنج کشور متمرکز بوده و حدود ۷۸ درصد کشتارهای تروریستی در سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان ، عراق ، نیجریه ، پاکستان و سوریه بوده است.

تعداد قربانیان فعالیت های تروریستی سال گذشته در کشورهای دیگری از قبیل کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی، سودان جنوبی، یمن و اوکراین نیز افزایش یافته است.

یونایتدپرس از واشنگتن، در این گزارش همچنین آمده است تعداد کشورهایی که دست کم یک بار چنین کشتارهایی را تجربه کرده اند با هشت مورد افزایش در سال ۲۰۱۴ میلادی در مجموع به ۶۷ کشور رسید که این آمار کشورهای غربی از جمله استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا و فرانسه را شامل می شود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.