stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 156061
  • 21 مرداد 1399 - 23:05
3
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری کرمانشاه مطرح کرد:

تله‌کابین، در ثبت جهانی طاق‌بستان هیچ مشکلی پیش نمی‌آورد

تله‌کابین، در ثبت جهانی طاق‌بستان هیچ مشکلی پیش نمی‌آورد
کرمانشاه/قلم: رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه گفت: طرح تله‌کابین در خارج از حریم طاق‌بستان قرار گرفته و هیچگونه مشکلی را برای ثبت جهانی آثار تاریخی به وجود نمی‌آورد.
قلم | qalamna.ir :

قلم از کرمانشاه، مهندس وحید شامبیاتی در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در بحث تله‌کابین کرمانشاه، اظهار داشت: موضوع احداث تله‌کابین نزدیک به دو دهه است که عملیات اجرایی آن آغاز شده که در سنوات قبل عملیات احداث پایه‌ها براساس مجوزهایی که سازمان میراث فرهنگی أخذ شده بود آغاز گردید.

وی ادامه داد: مجوز اولیه سازمان میراث فرهنگی کشور در راستای احداث تله‌کابین با این شرط بود که اگر تله‌کابین در بحث ثبت جهانی اثر تاریخی طاق‌بستان مشکلی ایجاد کند باید این هزینه‌ها جمع‌آوری شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۹۷ با توجه به دغدغه‌ای که خود مدیریت شهری در خصوص ثبت آثار تاریخی داشت مشاوری گرفته شد و جانمایی طرح با توجه به اینکه طرح اولیه در حریم طاق‌بستان بود، تغییر پیدا کرد.

شامبیاتی خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح را از حریم طاق‌بستان خارج کردیم به طوریکه تله‌کابین خارج از حریم طاق‌بستان قرار گرفته تا هیچگونه مشکلی برای ثبت آثار تاریخی به وجود نیاورد.

وی با بیان اینکه طرح یک کیلومتر با خود آثار طاق‌بستان فاصله دارد، گفت: طرح در دو سایت ابتدایی و انتهایی جانمایی شده که سایت ابتدایی تقریبا دو هکتار مساحت ایستگاه پایین است و ایستگاه بالا که معروف به دشت کاهو بوده حدود ۳۰ هکتار است که تمام عملیات سازگار با طبیعت و بدون هیچ دخل و تصرفی در آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری کرمانشاه در پایان اظهار داشت: همان دغدغه‌های که بحث فعالان محیط زیست و میراث فرهنگی در خصوص این طرح دارند ما نیز در سیستم مدیریت شهری داریم و رعایت خواهیم کرد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.