stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 157017
  • 25 مرداد 1399 - 8:52
5
شهردار سنندج اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری خارجی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای جابه‌جایی تاناکورا سنندج

سرمایه‌گذاری خارجی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای جابه‌جایی تاناکورا سنندج
قلم/ کردستان- شهردار سنندج از سرمایه‌گذاری خارجی 200 میلیارد تومانی باهدف بازار تاناکورا و کاهش 100 میلیاردتومانی بدهی‌های شهرداری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از تسنیم، حشمت‌الله صیدی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه رکود بر جامعه حاکم شد، اظهار کرد: شیوع کرونا نیز مشکلات مضاعفی را تحمیل کرد.

وی افزود: در حوزه فنی و زیرینایی پروژه‌هایی همچون اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی، احداث میدان ورودی ناحیه منفصل شهری ننله، احداث تقاطع غیرهم‌سطح توحید و احداث پروژه بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر صورت گرفت.

شهردار سنندج با بیان اینکه در این دو سال بلوار ۳۶ متری دگایران نیز احداث شد، گفت: مسیر هفت کیلومتری مسیر دوچرخه‌سواری کمربندی آبیدر، احداث باند دوم بلوار کمال‌الملک، تکمیل تقاطع غیرهم‌سطح سنجرخان و تعریض بلوار ابن‌سینا نیز صورت پذیرفت.

احداث ۲۹ هزار مترمربع فضای سبز و ارتقای یک‌متری سرانه فضای سبز در سنندج

وی با ذکر اینکه مطالعه و تهیه نقشه‌های اجرایی احداث پارک فرامنطقه‌ای ۳۳ هکتاری در سنندج لحاظ شد، تصریح کرد: بازسازی و سامان‌دهی پارک امانیه، ارتقای یک‌متری سرانه فضای سبز در دو سال اخیر، احداث ۲۹ هزار مترمربع فضای سبز و احداث پارک‌های درون‌محله‌ای و مشاهیر کرد، از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز است.

صیدی با گریز به واقعه اعتصاب پیمانکاران توضیح داد: بدهی‌های شهرداری از ۱۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶، به حدود ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

وی درخصوص مطالبات شهرداری سنندج توضیح داد: ۱۶۲ میلیارد تومان ثبت مطالبات از دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی با استفاده از ظرفیت بند و تبصره پنج قانون بودجه سال گذشته اخذ شده و در کنار آن ۳۷ میلیارد تومان وام‌های کلان از محل اوراق تسویه دولتی و تملک املاک و زمین‌های بابت طلب‌های شهرداری صورت گرفت.

شهردار سنندج درخصوص کاهش پرسنل شهرداری نیز اعلام کرد: در دو سال اخیر نیروی جدیدی در شهرداری سنندج استخدام نشده و با بازنشسته شدن ۱۳۴ نفر از نیروها، تعداد کارکنان شهرداری به ۱۹۹۸ نفر کاهش یافت.

وی از افتتاح مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد خبر داد و گفت: مطالعات مکان‌یابی صنوف مزاحم، اجرای طرح سامان‌دهی دکه‌ها و جمع‌آوری ۲۷ دکه غیرمجاز در سطح شهر، پلاک‌کوبی ۲۲ هزار اصله درختان معابر اصلی سطح شهر، اضافه کردن بیش از ۱۰ دستگاه به ناوگان آتش‌نشانی و سامان‌دهی سایت زباله شهرداری، از اهم خدمات شهری فضای در دو سال اخیر بوده است.

صیدی از حضور دلالان فرصت‌طلب در شهر سنندج، گله‌مند بوده و درخواست کرد: شهروندان متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز را معرفی کنند.

وی با ذکر اینکه در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیز اقدامات قابل‌توجهی صورت پذیرفته است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های نوروزی، تجلیل از مشاهیر و مفاخر، ثبت جهانی سنندج در شبکه شهرهای خلاق موسیقی در یونسکو، برگزاری کنگره مشاهیر کرد، کنگره ۵۴۰۰ شهید، اجرای مراسم روز، هفته و سنه و تکمیل، بازسازی و مقاوم‌سازی مجموعه‌های فرهنگی-هنری، از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

صیدی در ادامه بسترسازی و شروع یک پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی را با هدف جابه‌جایی تاناکورا، از کلیدی‌ترین پروژه‌های حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج دانست و یادآوری کرد: تکمیل شهربازی سرپوشیده فامیلی‌لند، احداث شهربازی جدید روباز مدرن در پارک ملت، آغاز احداث مجموعه تفریحی ورزشی کارتینگ، پینت بال و تنیس در جاده ساحلی، پروژه سرمایه‌گذاری کارت پارک حاشیه‌ای هوشمند و حل‌وفصل مشکلات و دعاوی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مختلف، از جمله فعالیت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری سنندج در دو سال اخیر است.

هزینه‌کرد ۶۰ میلیارد تومانی جهت توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی سنندج

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات و معضلات سطح شهر، یکی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های مدیران شهرداری است، تصریح کرد: رفع بسیاری از این مشکلات نیازمند زمان، تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی و از همه مهم‌تر، مشارکت و تعامل همه‌جانبه شهروندان است.

شهردار سنندج دیگر پروژه‌های شهرداری این شهر را، شامل آغاز احداث پیاده‌راه فردوسی، آغاز احداث نخستین زیپ‌لاین و پل معلق در آبیدر سنندج، نصب بزرگ‌ترین پیکره کشور به‌نام ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر، ثبت معدن سنگ‌لاشه برای تأمین مصالح و جذب اوراق مشارکت ۶۰ میلیارد تومانی جهت توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی دانست.

 
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.